کمیته فرهنگ و تربیت مجلس به دنبال رفع خلأهای آموزش‌های دینی و قرآنی
کد خبر: 3915740
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸

کمیته فرهنگ و تربیت مجلس به دنبال رفع خلأهای آموزش‌های دینی و قرآنی

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کمیته فرهنگ و تربیت یکی از زیرمجموعه‌های فراکسیون آموزش مجلس است که می‌تواند با ارائه برنامه برای رفع این مشکلات قدم بردارد.

استفاده از ظرفیت 5 هزار معلم قرآنی تبعید شده به روستاها؛ گامی در جهت رفع خلأهای آموزش قرآنحجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، با حضور در دفتر ایکنا، با اشاره به شفافیت آرای نمایندگان مجلس، اظهار کرد: مصوبه شفافیت آراء نمایندگان در دستور کار است تا این طرح قطعی شود افرادی موضوع شفافیت را مطرح می‌کنند اما بحث شفافیت آراء نمایندگان موضوعی تخصصی است که هیئت رئیسه جدید باید سازوکاری ایجاد کند که مشخص شود هر نماینده‌ای به چه طرحی رأی می‌دهد.
وی با اشاره به سازوکار کنونی رأی‌گیری در مجلس افزود: امضاهای جمعی همچون سوال از رئیس جمهور به صورت کتبی است و در این نوع رأی‌گیری‌ها باید نماینده از امضا و رأی خود عکس گرفته و آن را منتشر کند، البته حتی در صفحه رأی‌گیری دیجیتال نیز پس از ثبت رأی امکان مشاهده آن وجود ندارد مگر آنکه نماینده از رای خود و مرحله ثبت آن فیلم بگیرد، در حال حاضر آرای مکتوب در حال جمع شدن است و آرای نمایندگان در مجلس از این پس به صورت دیجیتالی اخذ می‌شود که در این زمینه باید ایرادات مطرح شده نیز رفع شود.

عضو فراکسیون آموزش مجلس با اشاره به ضعف‌هایی که در زمینه آموزش قرآن در مراکز آموزشی از جمله آموزش‎‌و پرورش وجود دارد، اظهار کرد: معمولا خروجی این آموزش‌ها آن چیزی که مورد انتظار یک جامعه اسلامی باشد نیست، چراکه بسیاری از دانش‌آموزان ما در زمینه قرائت صحیح سوره‌‍‌ها به ویژه حمد و سوره دچار مشکل هستند.

کمیته فرهنگ و تربیت مجلس و رفع خلأهای آموزش‌های دینی
وی اضافه کرد: کمیته فرهنگ و تربیت یکی از زیرمجموعه‌های کمیسیون‌ آموزش مجلس است که می‌تواند با ارائه برنامه برای رفع این مشکلات قدم بردارد، در این کمیته کارهای بر زمین مانده بسیار است گفتنی است که اولین جلسه آن 14 مردادماه برگزار شد.
وی تکمیل کرد: یکی از مباحثی که در این کمیته مورد بررسی قرار می‌گیرد مفاهیم قرآنی و دینی است، متأسفانه در این چند سال اخیر ظلم‌هایی به آموزش و پروش شد که در کمیته مذکور به دنبال رفع این مشکلات خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: در حال‌حاضر اعضای کمیته در حال پیگیری بررسی و رفع مشکلات مربوط به 500 نفر از معلمان قرآنی که از محل خدمت خود به روستاها منتقل شده بودند هستند.
فلاحی با اشاره به بازپس گرفتن اموال بیت‌المال که در اختیار برخی از مدیران استان همدان است، تأکید کرد: تعداد مدیران استان که در این زمینه دچار فساد هستند بالا نیست اما آمار افراد غیرمدیر که از بیت‌المال استفاده نامربوط داشتند، بالاست؛ به عنوان نمونه باید گفت که پس گرفتن خانه‌های سازمانی و پست‌های اشغال شده بازپس گرفته شده از اقداماتی است که در این راستا انجام شده است.

در برخورد با فساد مدیران استانی هیچ مماشاتی در نظر گرفته نمی‎شود
فلاحی اظهار کرد: در بخش ناکارآمدی، سوءاستفاده و مشکلات مربوط به مدیران هیچ مماشاتی وجود ندارد و تذکراتی که داده می‌شود اگر در استان اثر نکند از وزیر مربوطه در صحن علنی مجلس سوال می‌شود.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در خصوص معرفی مدیران استانی که دچار فساد شدند، تصریح کرد: در معرفی این مدیران رویه و رویکرد قضایی و نظارتی تعیین کننده است، اگر فساد یک مدیر منجر به صدور حکم نشده باشد ممنوعیت قانونی برای افشا دارد تا زمانی که حکم قطعی در آن خصوص صادر شود.
فلاحی با بیان اینکه اگر فردی مرتکب خطایی می‌شود باید به جامعه معرفی شود، گفت: این موضوع در دوره ریاست حجت‌الاسلام رئیسی جدی‌تر پیگیری می‌شود که با برگزاری دادگاه‌های علنی مفسدان اقتصادی تحقق یافته است.
وی توضیح داد: هنگامی‌که حکم قطعی و تائید شده صادر شد بر اساس قانون اساسی می‌توان آن حکم را علنی کرد، البته در 2 مسئله از جمله مسائل امنیتی، نظامی و جاسوسی و مسائل اخلاقی نمی‌توان افشاگری کرد، در این رابطه امیدواریم مسئولان قضائی استان در این عرصه جدی ورود پیدا کنند و مماشاتی را در این خصوص مد نظر قرار ندهند که در این راه ما نیز مطالبه‌گر هستیم.

انتهای پیام
captcha