سرنوشت اسرائیل به دست جوانان مقاومت تعیین خواهد شد/ عقلانیت درس مکتب حسین(ع) است
کد خبر: 3916522
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶

سرنوشت اسرائیل به دست جوانان مقاومت تعیین خواهد شد/ عقلانیت درس مکتب حسین(ع) است

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: هنگامی‌که یک کشور اسلامی یک رژیم کودک کش را به رسمیت شناخته است نشان دهنده بی غیرتی دینی است، رژیم اسرائیل بداند سرنوشتش را کشورهایی که او را به رسمیت می‌شناسند تعیین نمی‌کند بلکه سرنوشت اسرائیل به دست جوانان مقاومت تعیین خواهد شد.

سرنوشت اسرائیل به دست جوانان مقاومت تعیین خواهد شد/ عقلانیت درس مکتب حسین(ع) استبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی‌فقیه در استان همدان، امروز ۲۴ مردادماه، پس از وقفه ایجاد شده در برگزاری این فریضه عبادی سیاسی به دلیل شیوع کرونا، با اشاره به ادامه تفسیر سوره لقمان که در خطبه‌های گذشته ارائه می‌شد، اظهار کرد: این سوره توصیفی از قرآن‌ کریم بعنوان کتاب رحمت، مغفرت و نشان‌دهنده مسیر انسان است.
وی افزود: در این سوره کسانی که فحشا را اشاعه می‌دهند و با حق لجبازی می‌کنند با عنوان «يَشْتَرِي لَهْوَ الْحَدِيثِ» به عذابی الیم تهدید می‌شوند.
حجت‌الاسلام شعبانی با اشاره به آیه نهم این سوره گفت: از منظر قرآن هیچگاه انسانی با ادعا و حرف زدن به رستگاری نمی‌رسد اگر کسی مدعی است مسلمان است باید زندگی اسلامی داشته باشد و یا اگر پروردگار عالم را قبول دارد باید خدا در زندگی او نقش داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه ایمان و عمل صالح لازم و لزوم یکدیگر هستند، ابراز کرد: انسان هایی که خدا را باور دارند کسانی هستند که برنامه‌های زندگی آنان مبتنی بر دستورات الهی است.
امام جمعه همدان افزود: در آیه دهم این سوره خداوند به 4 نعمت بزرگ اشاره می‌کند نعمت‌هایی که در تدبیر امور زمین و آسمان ها و تمام هستی است آیه « خَلَقَ السَّمَاوَاتِ بِغَيْرِ عَمَدٍ تَرَوْنَهَا ۖ وَأَلْقَىٰ فِي الْأَرْضِ رَوَاسِيَ أَنْ تَمِيدَ بِكُمْ وَبَثَّ فِيهَا مِنْ كُلِّ دَابَّةٍ ۚ وَأَنْزَلْنَا مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَنْبَتْنَا فِيهَا مِنْ كُلِّ زَوْجٍ كَرِيمٍ (سقف رفیع) آسمانها را بی‌ستونی که به حسّ مشاهده کنید خلق کرده و کوههای بزرگ را در زمین بنهاد تا شما را نجنباند و در روی زمین انواع مختلف حیوانات را منتشر و پراکنده ساخت، و هم از آسمان آب باران فرود آوردیم و به آن آب در روی زمین نباتات پرفایده برویانیدیم.» تفکر در این آیات کار اولی‌الالباب است و تدبر در این آیات بارها و بارها در قرآن مورد تأکید است، گاهی انسان آنقدر درگیر مشکلات زندگی، مشکلات اقتصادی و خانوادگی می‌شود که از این تدبر غافل می‌ماند.
حجت‌الاسلام شعبانی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه اوضاع استان به نسبت گذشته بهتر شده اما همچنان لازم است که به دستورهای ستاد کرونا گوش فرا دهیم، تصریح کرد: اتفاقاتی که در لبنان به دلیل انفجار افتاد و عادی‌سازی روابط امارات به عنوان یک کشور اسلامی و رژیم صهیونیستی نشان دهنده برنامه‌ریزی دشمن برای تضعیف مقاومت است.
وی افزود: هر چند هنوز به طور رسمی تعمدی بودن یا اتفاقی بودن این انفجار اعلام نشده است، اما اگر به دنبال سرنخ‌هایی از این ماجرا هستیم باید حوادثی که پس از این انفجار اتفاق می‌افتد را نظاره کنیم که چه کسانی به دنبال سوء استفاده و یا به دنبال تضعیف حزب‌الله هستند؟
نماینده ولی‌فقیه در استان اشاره کرد: هنگامی‌که یک کشور اسلامی یک رژیم کودک کش را به رسمیت شناخته است نشان دهنده بی غیرتی دینی است، رژیم اسرائیل بداند سرنوشتش را کشورهایی که او را به رسمیت می‌شناسند تعیین نمی‌کند بلکه سرنوشت اسرائیل به دست جوانان مقاومت تعیین خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه جریان تحریف و تحریم علیه مسلمانان وجود داشته و هم‌اکنون در لبنان نیز وجود دارد، گفت: تحریم موجب سقوط دولت لبنان شد و جریان تحریف در این کشور نیز وجود دارد اینکه در این ماجرا دشمن دیگری را مقصر معرفی می‌کند.
وی ضمن اشاره به اینکه در آستانه سالروز 28 مردادماه هستیم، تأکید کرد: کسانی که در لبنان به دنبال حمایت امریکا هستند سرنوشت کودتای 28 مرداد ما سرنوشت مصدق را بخوانند ببینند در طول تاریخ هر کسی که به امریکا تکیه کرده به دیوار سستی تکیه کرده که در نهایت فرو ریخته است.
حجت‌الاسلام شعبانی با اشاره به آغاز دهه محرم و شرایط کرونا اظهار کرد: دستورالعمل هایی که از سوی ستاد ملی کرونا برای عزاداری صادر شده حتما در استان باید توجه و عمل شود. مکتب امام حسین(ع) مکتب عقلانیت است مبارزه با ظلم و ایثارگری یکی از درس‌های این مکتب است.
وی افزود: کسی باخود فکر نکند چون هیئت می‌روم پس من مریض نمی‌شوم، برخورد عاطفی کردن با این مسائل آسیب می‌رساند، امام صادق(ع) می‌فرماید امام حسین(ع) خود را فدا کرد تا مردم عاقل شوند البته این عقلانیت دینی است نه عقلانیتِ منفعت‌طلبِ بشرِ امروز، البته عقلانیت به ما می‌گوید برای جلوگیری از شیوع این بیماری باید دستورالعمل‌ها را رعایت کنیم.
امام جمعه همدان اضافه کرد: آنچه که مهم است تربیت شدن در مکتب امام حسین(ع) است اما همه نسبت به سلامتی مردم همه از جمله سخنران، مادحین، واعظین مسئولان هیئتی مسئول هستند، طولانی کردن مجلس خطرناک است. البته دشمنان به دنبال تضعیف عزاداری‌ها نیز هستند همانطور که ما به عزاداران می‌گوئیم دستورات ستاد را رعایت کنند به کسانی که سفر تفریحی می‌روند نیز می‌گوئیم رعایت کنند، باید به این نکته توجه کرد که بیشترین همکاری با ستاد را مذهبی‌های ما، ائمه جماعات و مساجد ما داشته‌اند این جفا در حق مردم است که نسبت به رفتار این دسته که اهل رعایت هستند ابراز نگرانی کنیم، در برخی از پارک‌ها پروتکل‌ها واقعا رعایت نمی‌شود رعایت و نظارت در این پارک‌ها باید انجام شود و انتظار تنها از افراد مذهبی نباشد و همه باید به فکر کادر درمان باشیم.
وی با اشاره به اینکه امروز روز مباهله است، گفت: امروز عید بزرگی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب مورد غفلت قرار گرفته است روزی که قرآن کریم امام علی(ع) را بعنوان جان پیامبر معرفی کرده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: تمام شدن عید غدیر دلیل بر این نیست که قبل از شروع محرم چهره شهر عزادار شود البته این نکته حائز اهمیت است که اگر اسلام باقی مانده و انسانیت اگر محفوظ است از مکتب امام حسین(ع) است اما این اعیاد هم نباید کمرنگ شوند.

انتهای پیام
captcha