به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از دفتر امام جمعه همدان، حجتالاسلام والمسلمین حبیبالله شعبانی موثقی، در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی استان، با بیان اینکه نتیجه تحریفها، انحراف در جامعه خواهد بود، اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) یک مسیر نورانی را برای جامعه مشخص کردهاند و اگر این مسیر که در جریان غدیر هم مطرح کردند مورد تحریف واقع نمیشد، هیچ انحرافی را در جامعه شاهد نبودیم.
وی با بیان اینکه اگر ولایت امام علی(ع) استمرار پیدا میکرد به دوران ظهور میرسیدیم، گفت: نتیجه تحریفی که در غدیر رقم خود، انحراف جامعه اسلامی از مسیر پیامبر بود.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه جهان اسلام در ۱۴۰۰ سال گذشته با بدترین تشددها مواجه شده است، مطرح کرد: متأسفانه این انحرافات باعث شد به جای آنکه دنیای اسلام در مقابل استکبار قرار گیرد، درگیر تشددهای داخلی باشد.
وی تصریح گرد: اینکه جامعه به جایی میرسد که فرزند پیامبر را به شهادت میرساند، جز عجایبی است که ثمره درک نکردن عظمت ولایت است.
امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه مردمی که علیه حسین بن علی شمشیر کشیدند فهم درستی از حضرت نداشتند، گفت: در عاشورا بحث امامت و ولایت نبود بلکه امام حسین، ولی خدا، به دنبال آن بود تا مسلمانی خود را ثابت کند.
به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی نتیجه حذف امام در یک جامعه است
وی ادامه داد: امام محل تجلی اراده خداوند است، اما جامعه به دلیل انحراف از این مقام محروم شد، امام کسی است که نظام اجتماعی و عزت جامعه اسلامی را حفظ میکند و پناهگاهی برای مردم است و اگر امام از جامعه حذف شود، باید منتظر حضور منافقین در آنجا باشیم.
وی ادامه داد: در کشورهای عربی که امامت در آن وجود ندارد مشاهده میکنیم که امروز اسرائیل را به رسمیت میشناسند و نسبت به آن بیتفاوت هستند و این همان نتیجه حذف امام در جامعه است.
امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه اگر امام حسین(ع) به شهادت نمیرسید، امروز نامی از اسلام وجود نداشت، مطرح کرد: نه تنها شیعه که اسلام مدیون امام حسین(ع) است، زیرا یزید به دنبال آن بود تا اثری از اسلام باقی نماند و اسلام را به طور کامل حذف کند.
وی با بیان اینکه عزاداران حسینی باید نسبت به اهداف امام حسین(ع) حساس باشند، اظهار کرد: برگزاری مجالس عزا برای رسیدن و قرار گرفتن در مسیر حضرت و احیای امر به معروف است.
نماینده ولی فقیه در استان همدان امر به معروف را وظیفه همگانی و یک وظیفه قرآنی دانست و گفت: امر به معروف تنها حجاب نیست، بلکه مقام امر به معروف به معنای اصلاح حاکمیت جامعه است.