روحیه تقوا؛ 8 سال دفاع مقدس را به یک پیروزی با شکوه تبدیل کرد
کد خبر: 3924687
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰

روحیه تقوا؛ 8 سال دفاع مقدس را به یک پیروزی با شکوه تبدیل کرد

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: این دفاع که در نابرابری کامل در تجهیزات و امکانات بروز یافت با روحیه تقوا به یک پیروزی با شکوه تبدیل شد، به گونه‌ای که تمامی قدرت‌های بزرگ یک جا بر ضد مردم ایران از هیچ توطئه ای فروگذار نکردند.

روحیه تقوا؛ 8 سال دفاع مقدس را به یک پیروزی با شکوه تبدیل کردبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان، همزمان با سراسر کشور آیین نمادین گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس با حضور مسئولین در محوطه دبیرستان فجر شاهد همدان برگزار شد.
محمد پورداود مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان در این مراسم اظهار کرد: ایمان، رهبری و مردم سه کلید واژه مقاومت هستند و ملت عزیز ایران با ایمان، توکل به خدا و در سایه رهبری در مقابل دشمن به دفاع جانانه برخاستند و دفاع مقدس شکل گرفت.
وی افزود: در طول تاریخ هرگاه جباران و ظالمان فرصت پیدا کرده‌اند به سمت و سوی انهدام مراکز مقدس اهتمام ورزیده‌اند‌، در جنگ تحمیلی که استکبار بر مردم ایران تحمیل کرد، ملت عزیز با ایمان، توکل به خدا و در سایه رهبری به دفاع جانانه برخاستند و دفاع مقدس شکل گرفت.
پورداود افزود: این دفاع که در نابرابری کامل در تجهیزات و امکانات بروز یافت با روحیه تقوا به یک پیروزی با شکوه تبدیل شد، به گونه‌ای که تمامی قدرت‌های بزرگ یک جا بر ضد مردم ایران از هیچ توطئه ای فروگذار نکردند.
وی ابراز کرد: ملت از پیر و جوان، زن و مرد با هر زبان و قومیتی چون بنیانی مرصوص در مقابل دیو پلید استعمار قد علم کردند و با تأسی از الگوواره دائمی خویش، قافله سالار شهیدان کلمه کارستان را معنایی عمیق و ژرف بخشیدند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این که اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون رشادت های شهدا، آزادگان، جانبازان، رزمندگان و خانواده های صبور آنان است، گفت: اگر امروز ام‌القرای جهان اسلام هستیم، اگر قدرت برتر خاورمیانه و تأثیرگذار در معادلات جهانی هستیم، اگر هیمنه پوشالی آمریکا را در هم شکستیم، همه اینها به خاطر این ایثارگری است.
پورداود با اشاره به سه کلید واژه ایمان، رهبری و مردم، گفت: این سه عنصر هنوز هم در ادامه مسیر انقلاب به عنوان یک استراتژی مهم و چراغ هدایت نصب العین جملگی ماست که در سخنان گهربار مقام معظم رهبری در جمع پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت نیز مورد تأکید قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha