جایگاه امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در شکل‌گیری جریان شیعی تبیین می‌شود
کد خبر: 3976832
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
با اعزام 1000 مبلغ در همدان؛

جایگاه امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در شکل‌گیری جریان شیعی تبیین می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه در دهه کرامت بیش از هزار اعزام به مناطق مختلف استان انجام می‌شود، گفت: اعزام‌ها در قالب 20 گروه تبلیغی هستند که در راستای تبیین جایگاه امام رضا(ع) و خواهر بزرگوارشان در شکل‌گیری جریان شیعی و حرکات انقلابی روشنگری خواهند کرد.

نقش ایران در تمدن اسلامی به برکت هجرت امام رضا(ع) و خواهر بزرگوارشحجت‌الاسلام محمدهادی نظیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان ضمن گرامیداشت سالروز ولادت حضرت معصومه(س)، اظهار کرد: با هجرت امام رضا(ع) و به تبع آن هجرت خواهرشان حضرت فاطمه معصومه(س) و پسران امام رضا(ع) به ایران تمدن و حرکت جدیدی در شکل‌گیری نهضت‌های شیعی در ایران شکل گرفت که باید خط گفتمانی ایشان توسط شبکه مبلغان در تمام ایام سال به‌ویژه در دهه کرامت مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در دهه کرامت بیش از هزار اعزام به مناطق مختلف استان انجام می‌گیرد، افزود: اعزام‌ها در قالب 20 گروه تبلیغی هستند که در راستای تبیین جایگاه امام رضا(ع) و خواهر بزرگوارشان در شکل‌گیری جریان شیعی و حرکات انقلابی روشنگری خواهند کرد.

نظیری ادامه داد: مطالعه و خط گفتمانی از سوی شبکه مبلغان در دهه کرامت با توجه به ظرفیت تشکل‌های مردمی و با تمرکز به برنامه‌هایی همچون کاروان شادی، گروه سرود، تواشیح و جشن‌ها انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه گروه‌هایی تبلیغی هم در تبیین جایگاه امام رضا(ع) و هم در راستای انتخابات روشنگری می‌کنند، افزود: در حال حاضر فعالیت‌های تبلیغی استان بر اساس تبلیغ‌های گروهی انجام می‌گیرد.

نظیری ادامه داد: طلبه‌های هر شهرستان ضمن رصد و شناسایی ظرفیت‌های شهرستان و نخبگان فرهنگی، آن‌ها را ساماندهی و حکم تبلیغی را از قم می‌گیرند، همچنین در پایان دوره تبلیغ نیز برآیندی از ارزیابی فعالیت‌های گروه انجام می‌گیرد، در این شیوه تبلیغ تخصصی شده و تبلیغات به‌صورت دقیق‌تر و هوشمندانه‌تر انجام می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان اضافه کرد: در ایام دهه کرامت نیز مانند سایر ایام از توانمندی علمی و تخصصی این ظرفیت‌ها که اغلب بومی هستند و تعدادی هم از ظرفیت‌های قم استفاده می‌شود، بهره برده می‌شود.

نظیری اظهار کرد: در حال حاضر حدود 10 گروه از این گروه‌های تبلیغی در استان شناسنامه‌دار هستند که برخی از آن‌ها باسابقه بیش از 20 سال در حال فعالیت‌اند.

وی یادآور شد: شیوه تبلیغ این گروه‌ها در ایام دهه کرامت مانند سایر ایام به‌صورت تبلیغ در مدارس، پارک‌ها، تفرج‌گاه‌ها، نمازهای جمعه و نماز جماعت است که البته در دوران شیوع کرونا کمی محدود شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: در ایام دهه کرامت 20 گروه تبلیغی به همراه تشکل‌های مردمی ضمن تبیین جایگاه و شخصیت امام رضا(ع) و خواهر بزرگوارش حضرت فاطمه معصومه(س)، به بصیرت‌افزایی در آستانه انتخابات خواهند پرداخت.

انتهای پیام
captcha