مسئله غدیر زیربنای مذهب جعفری است
کد خبر: 3986907
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶
رئیس حوزه علمیه همدان:

مسئله غدیر زیربنای مذهب جعفری است

رئیس حوزه علمیه همدان با تأکید بر اینکه اهمیت غدیر از عاشورا بالاتر است، گفت: اهمیت غدیر از مسئله مذهب جعفری بالاتر و زیربنای این مذهب مسئله غدیر است.

زیربنای مذهب جعفری مسئله غدیر استآیت‌الله سیدمصطفی موسوی اصفهانی، رئیس حوزه علمیه همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مسائل اسلامی طبق آیه شریفه قرآن در سوره مائده مسئله غدیر است، اظهار کرد: این آیه به اسم آیه تبلیغ مشهور است که در آن به پیامبر(ص) گفته شده که تبلیغ کن و اگر این کار را نکردی، تبلیغ رسالت را انجام نداده‌ای.

وی افزود: علامه امینی نویسنده کتاب الغدیر روایات متعددی را از اهل تسنن و مفسرین آنان نقل کرده‌ است که شأن نزول آیه در ایام غدیرخم در مورد امام علی(ع) بوده است.

رئیس حوزه همدان وی با اشاره به آیه 67 سوره مبارکه مائده «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ؛ ای پیغمبر، آنچه از خدا بر تو نازل شد به خلق برسان که اگر نرسانی تبلیغ رسالت و ادای وظیفه نکرده‌ای»، تأکید کرد: آن‌قدر مسئله غدیرخم و ولایت امیرالمؤمنین(ع) حائز اهمیت است که اگر ابلاغ نشود، رسالت ابلاغ نشده است و تکلیف رسالت 23 ساله پیامبر بستگی به ابلاغ ولایت دارد.

وی با بیان اینکه مسئله ولایت، مسئله‌ای بسیار عقلی است، ادامه داد: هر کسی بخواهد از دنیا برود باید برای زحمات خودش یک جانشین بگذارد، حتی پیغمبر اکرم(ص) هنگامی که می‌خواستند از مدینه برای جنگ بروند یک نفر را به‌عنوان جانشین در مدینه می‌گذاشتند و عقلا هم همین را می‌گویند که باید تکلیف مسئله جانشینی کاملاً روشن باشد و لذا از لحاظ عقلی هم پیغمبر اکرم(ص) باید جانشین معین کنند و تعیین کردند.

موسوی اصفهانی با تأکید بر اینکه اهمیت غدیر از عاشورا بالاتر است، ادامه داد: اهمیت غدیر از مسئله مذهب جعفری بالاتر و زیربنای این مذهب مسئله غدیر است.

وی افزود: مسئله غدیر زیربنای مسئله امام زمان و مهدی موعود(عج) است، چراکه امامت می‌آید همه این‌ها شکل می‌گیرد و لذا مسئله غدیر برای ما بسیار اهمیت داشته و امروز هم دارد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امام راحل در سایه این ولایت‌ فقیه و در سایه حکومت الهی این حکومت را تشکیل دادند که زیربنایش همین حکومت امیرالمؤمنین(ع) است و ادامه راه امامت ولایت‌ فقیه است، امروز زیربنای انقلاب اسلامی ولایت امیرالمؤمنین(ع) و عید غدیر است.

انتهای پیام
captcha