فرهنگ اربعین در شرایط کرونایی توسعه یابد
کد خبر: 3998141
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان:

فرهنگ اربعین در شرایط کرونایی توسعه یابد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه فرهنگ اربعین باید در شرایط کرونایی نه تنها حفظ شود بلکه توسعه یابد، گفت: می‌توان متناسب با شرایط زمان الگوها را تغییر داد و این مهم را حفظ کرد، چراکه اربعین یک مسیر تربیتی است.

فرهنگ اربعین در شرایط کرونایی هم توسعه یابدحجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمدهادی نظیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: این تصور غلطی است که خدمات ارائه شده در پیاده‌روی اربعین فقط به زائران باشد و به جهت اطعام و پذیرایی از آن‌ها اقدام شود.

وی ادامه داد: پیاده‌روی اربعین یک مسیر تربیتی است که در طی این مسیر اتصال قلبی مردم به سمت سیدالشهدا(ع) فراهم می‌شود و در حقیقت عامل وحدتی است که همه در طی این طریق دوست دارند رفیق یکدیگر باشند و به هم کمک کنند. هر کس به نوعی به دیگری خدمات می‌دهد و این برخواسته از محبت به امام حسین(ع) است، در این ایام می‌توان این محبت را همچنان بروز و ظهور داد و بدون زائر هم به یکدیگر کمک کرد.

نظیری اضافه کرد: به‌عنوان مثال در ایام اربعین یک نفر نیت می‌کرد که خودرو زائران را به‌صورت مجانی تعمیر کند، در شرایط کرونایی فعلی هم این فرهنگ می‌تواند ادامه یابد و به برکت امام حسین(ع) این اتصال قلبی بین مردم فراهم شود. همه مردم می‌توانند نیات خود را در این ایام اجرایی کنند و امام حسین(ع) عامل وحدتی بین همه مردم باشد.

موکب‌های اربعین برپا شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه موکب‌های اربعین در شرایط کرونایی هم می‌تواند برپا شود، افزود: در ایام اربعین تمام مردم یک روستا، یا محله و مسجد به تکاپو می‌افتادند و دولت‌ها و حاکمیت‌ها نقشی در این مسیر ایفا نمی‌کردند و این مردم بودند که نقش اصلی را در این راستا بر عهده داشتند، می‌توان در شرایط کرونایی هم موکب‌ها را برقرار کرد و این شور و هیجان حسینی را دوباره در مردم ایجاد کرد و حال و هوای شهر را به دوران اربعین‌های سال‌های گذشته برد که در پی آن اتصال قلبی بین برادران ایمانی شکل می‌گیرد.

وی تأکید کرد: کمترین کاری که در این موکب‌ها می‌توان انجام داد مرور و یادآوری خاطرات سال‌های گذشته است گرچه این مقدمه‌ای خواهد بود تا به برکت عشق به امام حسین(ع) خدمات متقابلی در جامعه اسلامی شکل بگیرد و روح تربیتی در بین مردم ایجاد شود.

نظیری با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم چنین فرصت‌هایی از بین بروند، گفت: می‌توان متناسب با شرایط زمان الگوها را تغییر داد و در شرایط کرونایی هم ضمن برپایی موکب‌ها و ارائه برخی خدمات پروتکل‌های بهداشتی را هم رعایت کرد.

انتهای پیام
captcha