نگاه وحدت‌آفرین در همه مشترکات اسلام و مسلمانان وجود دارد
کد خبر: 4007333
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر:

نگاه وحدت‌آفرین در همه مشترکات اسلام و مسلمانان وجود دارد

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه نگاه وحدت‌آفرین در همه مشترکات اسلام و مسلمانان وجود دارد، گفت: عامل اصلی اتحاد دنیای اسلام وجود نبی اکرم(ص) است و در واقع هفته وحدت فرصتی برای تقویت این انسجام و اتحاد است.

نگاه وحدت‌آفرین در همه مشترکات اسلام و مسلمانان وجود داردحجت‌الاسلام روح‌الله نجفی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با تبریک هفته وحدت، اظهار کرد: اگر هفته وحدت به معنای واقعی تحقق پیدا کند پیامدها و نتایج بسیار خوبی را به دنبال خواهد داشت.

مدیر تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به تولد پیامبر اکرم(ص) و نام‌گذاری این واقعه مهم به نام هفته وحدت، تصریح کرد: پیروان آن حضرت و مذاهب اسلامی با اعتقادی راسخ جشن و سرور و شادمانی داشته و با این سرور و شادمانی و ارادت خود را به پیامبر مهربانی‌ها در هفته وحدت ابراز می‌کنند.

وی با اشاره به این سؤال که چه حکمت‌هایی در این هفته نهفته است که باعث شده هفته وحدت از جایگاه خاصی برخوردار شود، بیان کرد: وقتی وحدت را به‌صورت موشکافانه در تاریخ اسلام نگاه می‌کنیم می‌بینیم آنچه از خلقت پیامبر(ص) به‌عنوان خورشید تابان و به تعبیر قرآن چراغ روشنگر تاریخ بشریت نور هدایت ساخته این است که خود پیامبر با تولدش مانند نوری بر این عالم تابیده شد و به این خاطر است که مقام کرامت ایشان ویژه بوده و از جایگاه خاصی برخوردار است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه نگاه وحدت‌آفرین در همه مشترکات اسلام و مسلمانان وجود دارد، تصریح کرد: هفته وحدت به‌قدری مهم است که به تعبیر امام علی(ع) موجب می‌شود تا دست قدرت و توانایی پروردگار در جمعیت و جماعت اسلام تجلی کند و اگر وحدت بین مسلمانان اتفاق افتاد، دست قدرت الهی را آشکار می‌کند.

وی با بیان اینکه زمانی که تفرقه بین مسلمانان اتفاق بیفتد این تفرقه باعث می‌شود که کفار بر مسلمانان احاطه پیدا کنند، افزود: همچنین امیرمؤمنان علی(ع) در روایت دیگری فرمود با اکثریت هم داستان شوید و یکی شوید که دست خدا همراه با جماعت است و از تفرقه بپرهیزید که آفات است. در جای دیگری فرمودند آنکه از جامعه مسلمانان یک‌ سو رود بهره شیطان است یعنی کسی که از حلقه مسلمانان خارج شود و به یک‌ سوی دیگر حرکت کند این در واقع همان چیزی است که شیطان می‌خواهد.

وی بیان کرد: حلقه وحدت به مسلمانان نشان می‌دهد که اگر با یکدیگر باشند عاقبت به خیر می‌شوند و اگر از اسلام فاصله گرفتند در واقع به سمت فرقه‌های مثل وهابیت رفته و به نحله‌های مختلفی تبدیل می‌شویم و در جرگه مخالفین اسلام و پیامبر قرار می‌گیریم.

نجفی با بیان اینکه وحدت در جمع مسلمانان قرار گرفتن است، افزود: امام راحل نیز در این زمینه به وحدت مسلمانان تأکید فراوان داشتند که در جای‌جای کتاب‌ها و سخنرانی‌های ایشان این مهم را می‌بینیم.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر در ادامه با بیان اینکه هفته وحدت فرصت خوبی برای تبیین وحدت بیشتر بین مسلمانان است، گفت: در هفته وحدت باید نگاهمان را عوض کنیم و جور دیگری ببینیم، با صحبت و عمل این وحدت را در جامعه بیشتر کنیم تا بتوانیم نگاهی با رفعت و مهربانی داشته باشیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص هفته وحدت، گفت: طبق فرموده ایشان عامل اصلی اتحاد دنیای اسلام وجود نبی اکرم(ص) و در واقع مهم‌ترین نقطه ایجاد وحدت خود پیامبر(ص) است.

این کارشناس مذهبی گفت: باید خودمان را منادی و مبلغ وحدت بدانیم و کشورهای اسلامی می‌‌توانند به‌واسطه پیامبر مهربانی‌ها به هم وصل شوند، اگر حاج قاسم سلیمانی ‌توانست داعش را که منشأ اختلاف شیعه و سنی بوده است تا از منطقه خارج کند این مهم به خاطر این بود که ایشان از پیامبر اکرم و ائمه تأسی گرفته بود.

وی با بیان اینکه فقط در مکتب اسلام است که می‌توانیم با کشورهای اسلامی و مسلمان در کنار هم باشیم، افزود: این همان وحدت است و وحدت زمانی اتفاق می‌افتد که دشمن مشترک ما آمریکا و اسرائیل باشد.

نجفی با اشاره به اینکه جهان استکبار امروز یعنی آمریکا، انگلیس و اسرائیل همه یک شبکه هستند، افزود: امروز آن‌ها جمع شده‌اند و علیه دیانت اسلام موضع گرفتند و به دنبال نشر اکاذیب و توهین به پیامبر بوده و کمک می‌کنند تا تفرقه‌افکنی را در بین مسلمانان و شیعه و سنی ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: در این برهه حساس لزوم وحدت مسلمانان بیش از بیش احساس می‌شود و مسلمانان باید اختلافات را حتی در جزییات کنار بگذارند اجازه ندهند دشمن تفرقه‌افکنی را در بین مسلمانان ایجاد کند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه امت واحده اسلامی باید روز به روز انسجام و تأثیرش بیشتر شود، گفت: هفته وحدت فرصتی برای تقویت این انسجام و اتحاد است.

وی یادآور شد: تنها با اتحاد می‌توان مکتب امام حسین(ع) را جاری و ساری کرد و با وحدت نقشه‌های آمریکا، اسرائیل، آل سعود و همه دشمنان و کفار را نقش بر آب کرد.

انتهای پیام
captcha