نواخته شدن زنگ استکبارستیزی در مدارس همدان
کد خبر: 4010588
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
همزمان با سراسر کشور صورت گرفت؛

نواخته شدن زنگ استکبارستیزی در مدارس همدان

همزمان با سراسر کشور، زنگ استکبارستیزی به مناسبت 13 آبان در مدارس استان همدان نواخته شد

زنگ استکبارستیزی در مدارس به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان، مراسم گرامیداشت 13 آبان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی دیگر از مسئولان امروز در مجتمع ورزشی امام علی(ع) همدان برگزار شد.

در این مراسم ضمن گرامیداشت شهدای فرهنگی و دانش آموز، زنگ استکبارستیزی نواخته شد. همچنین یاد و خاطره دانش آموز شهید، محمدرسول رضایی که به عنوان شهید شاخص سال معرفی شده است، گرامی داشته شد.

برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی امسال با شعار «نوجوانان انقلابی، پیشگامان گام دوم انقلاب» اجرا شده است. فرهنگیان و دانش آموزان ایران اسلامی در راستای تمدن نوین اسلامی گام برمی‌دارند.

محمد پورداود مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: امروز فرهنگیان و دانش آموزان ایران اسلامی با تجدید بیعت با آرمان های شهدا و با امید به افق های روشن فراروی محکم و استوار در راستای تمدن نوین و عظیم اسلامی گام برمی دارند.

وی در یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز استان که به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی در مجتمع ورزشی امام علی(ع) همدان برگزار شد، اظهار کرد: براساس آیات نورانی قرآن کریم، سرنوشت مجاهدان در مصاف با دشمن از دو حالت خارج نیست، یا شهید می‌شوند و یا دشمن را در هم می‌کوبند و بر او پیروز می‌گردند که در هر دو صورت پاداش بزرگی نصیب آنان خواهد شد.
پورداود با بیان این که همه رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس نقشی سترگ داشتند، افزود: نقش دانش آموزان و فرهنگیان که دو عنصر مهم در تعلیم و تربیت هستند، در این حماسه بزرگ بر همگان مسجل است.

وی تصریح کرد: معلمان به عنوان باغبانان بوستان تعلیم و تربیت و دانش آموزان به عنوان گل های این گلستان قرین با تزکیه و تعلیم هم به مصاف با دیو جهل برخاسته اند و هم دیو استعمار را که قصد تعرض به بنیان های عقیدتی و مرزهای ما داشتند، جانانه زمین‌گیر کردند و امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در اوج اقتدار به عنوان ام القرای جهان اسلام نه در خاورمیانه، بلکه در جهان درخشش و تلألو دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تأکید بر این که دستگاه تعلیم و تربیت کشور و استان با تأسی از قرآن کریم و سیره ائمه هداه (علیهم السلام اجمعین) با نقشه راه آموزش و پرورش که سند تحول بنیادین است، مدرسه صالح را الگوی تربیت در تراز جمهوری اسلامی می‌داند که در آن معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند.

پورداود افزود: در آموزش و پرورش که کانون خلق دنیای آینده است، مسیر بیانیه گام دوم را همین سند می دانیم که خروجی آن تربیت انسان های مومن، خردمند، اندیشمند، مجاهد، اهل عمل، منظم و متصف به اخلاق اسلامی است.

وی گفت: امروز فرهنگیان و دانش آموزان بسیجی با تجدید بیعت با آرمان های شهدا و با امید به افق‌های روشن فراروی محکم و استوار در راستای تمدن نوین و عظیم اسلامی گام برمی‌دارند.

انتهای پیام
captcha