50 درصد مستمری‌بگیران کمیته امداد همدان زنان سرپرست خانوار هستند
کد خبر: 4015035
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹

50 درصد مستمری‌بگیران کمیته امداد همدان زنان سرپرست خانوار هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان با اشاره به اینکه بالای 50 درصد افراد تحت پوشش این مرکز زنان سرپرست خانوار هستند، گفت: مبالغی که برای صندوق ضمانت اشتغال زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده در مجموع 300 نفر را در یک سال پوشش می‌داد که درخواست داریم به این امر توجه بیشتر شود و از سازمان برنامه بودجه به این صندوق کمک شود.

محمدرسول شیخی زاده مدیرکل کمیته امداد استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، محمدرسول شیخی‌زاده، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان، 30 آبان‌ماه در گردهمایی مدیران امدادگر بسیجی استان همدان، اظهار کرد: در حال حاضر در استان همدان قریب به 60 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد بالغ بر 30 درصد در مناطق 1، 2 و 3 شهر ساکن هستند.

وی اظهار کرد: از تعداد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد استان همدان، 115 هزار و 500 نفر در حاشیه شهر، 30 هزار و 228 نفر سالمند، 33 هزار و 367 نفر در مناطق محروم، 11 هزار و 545 فرزند یتیم یا محسنین و بالای پنج هزار خانوار ساکن شهر همدان هستند.

مدیرکل کمیته امداد همدان با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی اقدامات خوبی برای مددجویان کمیته امداد انجام داده است، افزود: سال گذشته شاهد افزایش 67 درصدی مستمری مددجویان و یکسان‌سازی مستمری‌بگیران بودیم، از سال 98 تعدادی تحت عنوان تبصره 14 جذب شده بودند که فقط کمک معیشت می‌گرفتند، با اصلاح شدن قانون این تعداد هم به جمع مستمری بگیران اضافه شدند.

وی ادامه داد: برای اولین بار اختصاص 30 هزار میلیارد کمک به احداث مسکن محرومین، اختصاص 100 میلیارد ریال برای اولین بار برای کمک به اشتغال نیازمندان، معافیت از پرداخت حق انشعابات و عوارض، اختصاص 700 میلیارد تومان در بحث اشتغال، اختصاص 500 میلیارد تومان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، اختصاص 400 میلیارد تومان برای کمک به خانواده زندانیان از دیگر مصوبات مجلس در جهت حمایت از مددجویان کمیته امداد بوده است که در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از 119 درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: در بحث تأمین مسکن مددجویان آمار مستأجرین قابل توجه است و کسی در بحث حمایت و کمک‌ معیشت خانوار در نوبت نیست و ظرفیت وجود دارد اما افرادی در بحث تهیه جهیزیه در نوبت هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با اشاره به اینکه بالای 50 درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند، افزود: مبالغی که برای صندوق ضمانت اشتغال در نظر گرفته شده در مجموع 300 نفر را در یک سال پوشش می‌داد که درخواست داریم به این امر توجه بیشتر شود و از سازمان برنامه بودجه به این صندوق کمک شود تا زنان سرپرست خانوار برای ضمانت پیش هر کسی نروند و با بانک‌ها هم هماهنگ شده از محل این صندوق آن‌ها را معرفی کنیم.

وی اظهار کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس در بحث ساماندهی خیریه‌ها طرح جامعی تصویب نکرده که یک نهاد واحدی این‌ها را نظارت کند و همچنین کمیته از محل اعتبارات استان در حوزه‌های مختلف حمایت می‌شد.

انتهای پیام
captcha