ماجرای هدیه انگشتر سردار سلیمانی به فرزند شهید فانوسی
کد خبر: 4025986
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۲

ماجرای هدیه انگشتر سردار سلیمانی به فرزند شهید فانوسی

همسر شهید فانوسی، یکی از شهدای مدافع حرم همدانی بیان کرد: در دیداری که با سردار سلیمانی داشتیم دخترم معذب بود و بهانه می‌گرفت؛ ایشان با مهربانی و تواضع تمام خم شد و با صدا کردن فاطمه جان دخترم را آرام کرد و انگشتر خود را نیز به پسرم هدیه داد.

سمیرا حمیدی نامدار همسر شهید فانوسیسمیرا حمیدی نامدار، همسر شهید فانوسی یکی از شهدای مدافع حرم همدانی در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با بیان اینکه سردار سلیمانی پدر معنوی همه فرزندان و خانواده‌های شهدا بود، اظهار کرد: پس از شهادت ایشان، ما خانواده‌های شهدا، بیشتر از داغ شهیدانمان آزار دیدیم چراکه حس کردیم پناه خود را از دست داده‌ایم و دوباره بچه‌های ما یتیم شده‌اند و ما همسران شهدا نیز دوباره بی‌سرپرست شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه پس از شهادت شهید فانوسی، ما و سایر خانواده‌های شهدای مدافع حرم با مسئولان، بزرگان و سرداران بسیاری ملاقات داشته‌ایم، افزود: در میان این افراد سردار سلیمانی شخصیتی بسیار متفاوت بود، تواضع، فروتنی و مهربانی ایشان نظر همه ما را به خود جلب کرد.

حمیدی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های خاص ایشان سرکشی به خانواده شهدا بود که این مردمی بودن ایشان را نشان می‌داد و از طرفی تواضع و فروتنی ایشان موجب شده بود که ما و سایر خانواده‌های مدافع حرم با ایشان راحت باشیم؛ از این‌رو پس از شهادت سردار داغ بزرگی را در دل خود حس می‌کنیم.

وی ادامه داد: در اولین برخورد ما، ایشان با نهایت مهربانی ما را به شجاعت و صبوری دعوت کرد و گفت از این پس پرچم همسرانتان به دست شماست و این شماها هستید که با تربیت صحیح فرزندانتان ادامه‌دهنده راه شهدایتان هستید و زینب‌گونه این راه را ادامه دهید.

حمیدی گفت: نپوشیدن یک لباس نظامی در جمع خانواده‌های شهدا نشان می‌داد که حد و مرز میان ما جدا شده و ارتباطی خاص میان ما و ایشان برقرار می‌شد به‌گونه‌ای که ما تصور می‌کردیم واقعاً با پدر خود دیدار کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در دیداری که با سردار داشتیم دخترم معذب بود و بهانه می‌گرفت ایشان با مهربانی و تواضع تمام خم شد و با صدا کردن فاطمه جان، دخترم را آرام کرد. ایشان در برابر فرزندان شهیدان شخصیتی بسیار متواضع و فروتن بود و برایشان احترام زیادی قائل بود؛ به‌طوری که در یک مراسم که فرزندان شهدا در صف اول نشسته بودند خطاب به افرادی که اقدام به جابه‌جایی این فرزندان می‌کردند گفت از صف اول مراسم فرزندان شهدا را جا به جا نکنید و برایشان احترام قائل باشید.

حمیدی گفت: سردار در این مراسم خطاب به جمع تأکید کرد که بزرگ‌ترین وظیفه شما همین احترام به فرزندان شهداست. سردار با این‌گونه منش و رفتار خود نشان می‌داد که با تمام عظمت جایگاه و مقامی که دارند جایگاه خانواده شهدا برایش چقدر والا و ارزشمند است.

همسر شهید مدافع حرم شهید فانوسی با تأکید بر اینکه نیازی به توضیح مشکلات برای سردار وجود نداشت، افزود: وقتی سر صحبت از مشکلات باز می‌شد سردار ریز همه موضوعات را می‌دانست و در برابر این مشکلات بسیار پاسخگو بود، به‌طوری که به سرعت رسیدگی می‌کرد و مانند برخی مسئولان نبود که پس از طرح مشکل زمان زیادی برای حل آن صرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به خاطره‌ای از ایشان اشاره کرد و گفت: در مراسم دیدار خانواده‌های شهدای مدافع حرم با سردار بودیم که پسرم محمدمهدی فانوسی نیز در این جمع حضور داشت و قسمت بر این شد که در این مراسم سردار انگشتر خود را به پسرم هدیه کنند. اکنون نیز پسرم این انگشتر را دارد و در کنار انگشتر پدرش که از او به یادگار مانده به نحو عالی مراقبت می‌کند.

حمیدی تأکید کرد: آنچه شهدا و سردار همواره به آن تأکید کرده‌اند و از مهم‌ترین نکات وصیت‌نامه ایشان است نگهداری و دفاع از حریم ولایت بوده که اکنون وظیفه ما تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: هر یک از فرزندان ما باید سرباز امام زمان(عج) و مدافع حریم ولایت باشند این همان چیزی است که شهدای مدافع حرم و سردار جان خود را برای آن تقدیم کردند و اجازه ندادند حتی دشمن به مرزهای ما نزدیک شود.

حمیدی در پایان گفت: امیدواریم با تربیت صحیح فرزندان شهدای مدافع حرم سرباز امام زمان(عج) تربیت کنیم تا منتقم خون شهیدان این آب و خاک باشند.

انتهای پیام
captcha