حضرت زهرا(س)؛ بزرگ‌ترین هدیه خدا به پیامبر(ص) در کنار قرآن
کد خبر: 4030658
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹

حضرت زهرا(س)؛ بزرگ‌ترین هدیه خدا به پیامبر(ص) در کنار قرآن

مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت زینب ملایر(س) با اشاره به فضایل اخلاقی و شخصیت بانوی مکرم اسلام حضرت فاطمه(س) در ابعاد مختلف گفت: حضرت زهرا(س) در کنار قرآن بزرگ‌ترین هدیه خدا به پیامبر اکرم(ص) بود.

میلاد حضرت زهرا(س)پروانه ترکمان‌اسدی، مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت زینب ملایر(س) در گفت‌وگو با ایکنا از همدان ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) در کنار قرآن بزرگ‌ترین هدیه خدا به پیامبر اکرم(ص) بود. ایشان در واقع همه خصلت‌های پسندیده و خوبی‌ها را در خود داشتند و از این منظر بهترین الگوی یک زن برای همه ادیان، حضرت فاطمه زهرا(س) است.

وی با بیان اینکه ایشان برترین زن از ابتدای تاریخ تا به امروز به‌شمار می‌روند، افزود: یکی از مهم‌ترین خصلت‌های حضرت زهرا(س) این بود که سعی می‌کردند خصلت‌های پدر را به نوعی در تربیت فرزندان القا کنند، به‌طوری که اگر می‌خواستند نوازش‌های مادرانه را بر سر فرزندان خود داشته باشند از جملاتی مانند فدایت شوم که پدرت فاتح خیبر است و... به کار می‌بردند.

ترکمان‌اسدی با اشاره به اینکه یادآوری خصلت‌های خوب مولی علی(ع) از زبان حضرت فاطمه زهرا(س) در تربیت فرزندان بسیار مؤثر بود، افزود: این امر باعث می‌شود که فرزندان، پدر را که بهترین الگوی عملی در خانواده است برای خود الگو قرار داده و خصلت‌های خوب را در خود پرورش دهند.

مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت زینب ملایر(س) یادآور شد: متأسفانه آن چیزی که امروز بسیاری از مادان و زنان آن را فراموش کرده‌اند همین امر است و نیاز است بانوان ما با الگوگیری از حضرت زهرا(س) سعی کنند خصلت‌های خوب و پسندیده همسر را در خانواده به زبان عملی برای فرزندان بیان کنند تا فرزندان ما نیز این خصلت‌ها را در خود پرورش دهند.

وی با اشاره به اینکه بر عکس این قضیه نیز برای مردان است که باید خصلت‌های خوب مادر را برای فرزندان دختر و فرزندان پسر خود بیان کنند، تصریح کرد: بی‌شک وقتی فرزند این خصلت‌ها را از زبان پدر و مادر می‌شنود، می‌کوشد تا مانند والدین خود باشد و همین امر باعث حفظ حرمت‌ها و احترام بیشتر به پدر و مادر از سوی فرزندان می‌شود.

ترکمان‌اسدی با بیان اینکه خانواده مهم‌ترین پایگاه تربیتی در اجتماع است و در این میان نقش مادر بسیار پراهمیت است، گفت: متأسفانه امروز همه تلاش دشمن این است که این پایگاه تربیتی را سست کند و در واقع با نفوذ از راه‌های مختلف بیش از گذشته مادر و زن خانواده را نشانه گرفته است.

وی با اشاره به اینکه امروز فضای مجازی راه گستره و نفوذ دشمن در دل پایگاه مستحکم خانواده است، افزود: در این میان متأسفانه شاهد این هستیم که بسیاری از بانوان ما از نقش مادی خود فاصله گرفته و بسیاری از اوقات خود را در فضای مجازی صرف می‌کنند که این خود خطر بزرگی است که خانواده را تهدید می‌کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت زینب ملایر(س) با بیان اینکه بسیاری از زنان ما امروز از تربیت اسلامی دختران خود فاصله گرفته‌اند، گفت: متأسفانه یکی از برنامه‌های دشمن القای فرزندسالاری در خانواده‌هاست که این امر باعث شده تا بسیاری از فرزندان ما از آنچه پدر و مادر می‌گویند سر باز می‌زنند تا فقط حرف خود را به کرسی بنشانند که این از برنامه‌های دشمن است.

وی با گریزی به سبک زندگی حضرت زهرا(س)، بیان کرد: اگر مادر برای فرزندش وقت بگذارد و سیاست‌های مادر بودن را یاد بگیرد و الگوی عملی یک مادر اسلامی باشد بی‌شک برنامه‌های دشمن نمی‌تواند بر روی تربیت فرزند تأثیری داشته باشد.

ترکمان‌‌اسدی یادآور شد: نیاز امروز زنان ما این است که باید خود یک الگوی عملی زن اسلامی در خانواده باشند تا بتوانند خصلت‌های خوب یک بانوی اسلامی را به فرزندان منتقل کنند و مادران فردای این کشور را بانوانی فرهیخته و فاطمی تربیت کنند.

انتهای پیام
captcha