شیعه علی(ع) باید پیرو زندگی‌ علوی باشد
کد خبر: 4051864
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳

شیعه علی(ع) باید پیرو زندگی‌ علوی باشد

امام جمعه ملایر گفت: ما که امروز دل در گرو محبت امیرمومنان علی(ع) داریم باید سبک زندگیمان نیز اسلامی و علوی بوده و راه و مکتب امیرمومنان علی(ع) و اهل بیت را در جای جای زندگی خود ساری و جاری کنیم.

محمد باقر برقراری امام جمعه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری، امام جمعه ملایر، امروز ۳ اردیبهشت‌ماه در جمع عزاداران شهادت امیرمومنان حضرت علی(ع)  در مسجد جامع ملایر ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت  مولی موحدین علی(ع)، اظهار کرد: خدا به واسطه اهل بیت برای ما شناخته شد و امیر مومنان حق بزرگ و زیادی بر گردن ما دارد و اگر اهل بیت از ما راضی باشند خدا نیز از ما راضی خواهد بود.

وی با بیان اینکه مظلومیت امیر مومنان علی(ع) مظلومیت اسلام، شیعه و مظلومیت مکتب ناب محمدی است، افزود: پیغمبر خاتم و حضرت زهرا(س) قبل از شهادت ایشان برای مظلومیت علی(ع) گریه کردند و پیامبراکرم(ص) فرمود «اگر من آنچه را ار علی(ع) می‌دانم شما می‌ دانستید می‌ترسم اگر آن را بگویم علی را خدا بدانید» و این کسی که چنین جایگاهی داد در شب قدر قربت الی الله به شهادت برسد آیا کم مظلومیتی است.

امام جمعه ملایر حضرت علی(ع) را قرآن مجسم و مظهر اسما حسنی الهی دانست و تصریح کرد: خدای متعال سه هزار اسم برای خودش دارد که از این سه هزار اسم هزار اسمش را به انبیا داده، هزار اسم مختص به خودش و هزار اسم در بین مردم است  که در دعای جوشن کبیر آن را می‌خوانیم و اول اسمی که خدا برای خودش انتخاب کرده علی است و در قرآن نیز اشاره شده و این جایگاه عظیم و والای حضرت علی(ع) است.

حجت‌الاسلام برقراری علی(ع) را نماینده خدا در روی زمین دانست و افزود: حقیقتا این که گفته می‌شود علی(ع) قرآن ناطق است اغراق نیست و از لحظه‌‌ای که فرق مبارکش شکافته شد تا لحظه شهادت قرآن می‌خواند.

وی علی را قرآن مجسم و علم الهی برشمرد و تصریح کرد: امیر مومنان(ع) یک جان است و صاحب  علم کتاب است و عبادت و علم علی نظیر و همتا ندارد که شاگردان و شخصیت‌هایی  چون مقدادها، ابوذرها مالک اشترها را تربیت کرده است که ویژه بوده‌اند.

وی با بیان اینکه علی(ع) کوه صبر بود و کسانی که دل در گرو ولایت حقیقی علی داشتند در راه علی جان فدا کردند، گفت: امروز به برکت ولایت امیرمومنان علی(ع) و به برکت نظام مقدس انقلاب اسلامی صاحب امنیت و قدرت هستیم و  دم زدن  از علی و شیعه بودن در این مکتب افتخار ما است.

برقراری خطاب به شیعیان علی(ع)، افزود: ما که امروز دل در گرو محبت امیر مومنان علی(ع) داریم باید سبک زندگیمان نیز اسلامی و علوی بوده و  راه و مکتب امیر مومنان علی(ع) و اهل بیت را در جای جای زندگی خود ساری و جاری کنیم  تا مورد شفاعت اهل بیت قرار بگیریم.

 

انتهای پیام
captcha