اندیشه بزرگ شدن را باید به مسئولان یاد داد
کد خبر: 4067500
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳

اندیشه بزرگ شدن را باید به مسئولان یاد داد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: در جامعه امروز اندیشه بزرگ شدن را باید به مسئولان یاد داد، تا بزرگ نشویم و اندیشه بزرگ پیدا نکنیم اتفاق بزرگ هم نمی‌افتد، حماسه بزرگ متعلق به افراد بزرگ است.

مهدی ظفری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدانبه گزارش ایکنا از همدان، مهدی ظفری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان، امروز 8 تیرماه، در نخستین همایش تخصصی مدیران روابط عمومي استان با موضوع کنگره ۸ هزار شهید استان همدان در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان اظهار کرد: انقلاب اسلامی با اهداف خاصی برگزار شد اما متاسفانه بدون تعارف یک مقداری از اهداف فاصله گرفتیم، البته اگر تعریف درستی داشته باشیم در حوزه‌های راهبردی رشد داشتیم اما در حوزه تاکتیکی در داخل باید بیشتر کار شود.

وی با بیان اینکه دو نگاه در خصوص اهداف انقلاب اسلامی در جامعه وجود دارد، افزود: گاها در تحلیل‌ها دچار اشتباه می‌شویم و جمهوری اسلامی را همان حکومت اسلامی برداشت می‌کنیم که اگر این نظریه درست باشد انقلاب الجزایر با بیش از یک میلیون کشته نباید امروز محصور بود.

ظفری ابراز کرد: اگر دشمنان انقلاب متوجه می‌شدند که هدف از انقلاب اسلامی فقط تشکیل جمهوری اسلامی است، شک نکنید جنگ به ما تحمیل نمی‌شد و اگر جنگ هم شروع می‌شد ۸ سال طول نمی‌کشید.

وی افزود: یک نگرش دیگر این است که ما انقلاب کردیم به دنبال یک هدف راهبردی کلان که اجداد ما در طول تاریخ انتظار این انقلاب را داشتند که آن هم تشکیل حکومت اسلامی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان با بیان اینکه بین جمهوری اسلامی و حکومت اسلامی بسیار فرق است، گفت: در نگاه تشکیل حکومت اسلامی، حق نداریم قهر کنیم، حق نداریم حزب چپ و راست تشکیل دهیم، چون می‌خواهیم حکومت جهانی تشکیل دهیم و در حکومت جهانی افراد باید بزرگ شوند.

وی با طرح این پرسش که چرا ما خودمان را بی‌اثر می‌بینیم، تصریح کرد: در حکومت جهانی، افرادی همچون شهید سلیمانی بزرگ می‌شوند، ما اگر به جایی برسیم مجموعه‌ای هم که در آن هستیم بزرگ می‌شود، باید همچون شهید سلیمانی باشیم، اگر تفکر این شهید نبود ما امروز با کشورهای همسایه مشکل داشتیم و خبری از اربعین و‌… نبود.

ظفری بیان کرد: تا بزرگ نشویم و اندیشه بزرگ پیدا نکنیم اتفاق بزرگ هم نمی‌افتد، حماسه بزرگ متعلق به افراد بزرگ است، چاره ما این است که بزرگ فکر کنیم.

وی ابراز کرد: باید در جامعه امروز اندیشه بزرگ شدن را به مسئولین یاد دهیم، همایش امروز برای این است که بتوانیم یک تحول ایجاد کنیم و هر کسی یک شهید سلیمانی شود و ساختار و شبکه‌هایی را ایجاد کنید که سبب ایجاد تحول در سیستم‌های ساختاری دستگاه‌ها شود‌.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان متذکر شد: جامعه باید تغییر کند منشا آن در وجود شما است، امروز وحدت جامعه آسیب دیده است، وحدت حتی بین خانواده‌ها هم آسیب دیده است و نیاز به ترمیم و بازنگری دارد همه اینها به این علت است که ما خودمان را قانع کردیم، ما بنا است حکومت جهانی تشکیل دهیم و باید در این زمینه تلاش کنیم.

سردار ظفری در پایان با بیان اینکه اگر ارزش‌های جامعه را نشناسیم نمی‌توانیم به خوبی از آن دفاع کنیم، گفت: اینگونه جلسات باید تکرار شود تا یک نگاه نو در برون رفت این موضوعات داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha