بانوان زینب‌وار در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن بایستند + عکس
کد خبر: 4076222
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹

بانوان زینب‌وار در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن بایستند + عکس

امام‌جمعه ملایر گفت: بانوان امروز با حجاب، حیا و پاکدامنی زینب‌وار دشمنان را زمین بکوبند و فرزندان خود را در مسیر ائمه و اهل بیت(ع) هدایت کنند.

حجت‌الاسلام برقراری، امام‌جمعه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، مجلس سوگواری شهید شیرخواره کربلا حضرت علی‌اصغر(ع)، عصر دیروز، 14 مردادماه مصادف با هفتم محرم‌الحرام در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) ملایر و خیابان‌های اطراف آن با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری و مداحی دو تن از مداحان شهرستان ملایر برگزار شد.

حجت‌الاسلام برقراری، امام‌جمعه ملایر در این مراسم با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) اظهار کرد: در واقعه کربلا دشمن چنان قساوت قلبی داشت که حتی به کودک شش ماهه امام حسین(ع) نیز رحم نکرد.

وی با بیان اینکه بعد از شهادت امام حسین(ع)، اهل بیت ایشان را به اسارت بردند، گفت: خطبه‌های کوبنده حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) یزید، بنی‌امیه و دشمنان دین را رسوا کرد.

امام‌جمعه ملایر خطاب به مادران و بانوان بیان کرد: امروز نیز دشمن در فضای مجازی بانوان و فرزندان ما را به اسارت گرفته و باید مانند حضرت زینب(س) به دشمن نه بگوییم تا دشمن نتواند به اهدافش برسد و رسوا شود. حضرت زینب کبری(س) الگوی صبر، نجابت، ایمان و کرامت است؛ شخصیت بزرگواری که در امتحان کربلا سر بلند شد و زمین‌گیر نشد.

برقراری با بیان اینکه امروز نیز بانوان ما باید با تأسی از منش و رفتار زینب کبری در جنگ فرهنگی دشمن زمین نخورند، چراکه دشمن آمده ما را در جنگ فرهنگی زمین‌گیر کند، گفت: بانوان امروز باید با حجاب، حیا و پاکدامنی زینب‌وار دشمنان را زمین بکوبند و فرزندان خود را در مسیر ائمه و اهل بیت(ع) هدایت کنند.

وی با بیان اینکه امروز شیرخوارگان لبیک گوی حسین(ع) هستند و از همین برنامه‌ها و مراسم خلق و خوی حسینی به خود می‌گیرند، افزود: مادران ما باید از همان کودکی راه و مرام حسین(ع) و اهل بیت را به فرزندان خود بیاموزند چراکه مکتب حسین مکتب هدایت است هر کس در این مکتب هدایت شود به سر منزل مقصود می‌رسد.

امام‌جمعه ملایر با بیان اینکه پیام همایش شیرخوارگان این است که دشمن قسی القلب به کودک شش ماهه هم رحم نمی‌کند، تصریح کرد: دشمن امروز نیز همان دشمن است و به هیچ کس رحم نمی‌کند و خیر و صلاح ما را نمی‌خواهد.

برقراری اظهار کرد: اگر در کاخ یزید حضرت زینب(س) دشمن را ناامید نمی‌کرد، امروز نیز در اسارت بودیم. این بانوی قهرمان چنان از موضع عزت و قدرت سخن گفت که یزید را رسوا کرد و امروز نیز ما باید با ادامه راه حضرت زینب کبری(س) دشمن را ناامید کرده و ناکام بگذاریم.

وی تأکید کرد: اهل بیت امام حسین(ع) به قول و وعده خود وفا کردند و هرگز در برابر دشمن سر خم نکردند و شیعه نیز امروز نباید در هیچ موضعی در برابر دشمن کوتاه بیاید.

انتهای پیام
captcha