توزیع بیش از 15 هزار بسته غذایی از موقوفات مرتبط در ملایر
کد خبر: 4076242
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
در ایام محرم؛

توزیع بیش از 15 هزار بسته غذایی از موقوفات مرتبط در ملایر

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از توزیع 15 تا 20 هزار پرس غذا از موقوفات مرتبط با نیت واقف در ایام محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی در این شهرستان خبر داد.

امیر مهدوی معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایرامیر مهدوی، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: همزمان با ایام شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران وفادارشان اداره اوقاف و امر خیریه ملایر برنامه‌های مختلفی را در این ایام برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از نیات واقفان ملایر روضه‌خوانی و اطعام‌دهی برای حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) است، گفت: در این زمینه اداره اوقاف و امور خیریه ملایر نیز توزیع 15 تا 20 هزار پرس غذا را در این ایام دارد. این اطعام‌دهی در دهه اول محرم و روزهای تاسوعا و عاشورا در بین نیازمندان و عزاداران حسینی خواهد بود.

مهدوی همچنین از برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص ملایر خبر داد و افزود: سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف تعمیق باورهای دینی و استفاده از فضای فرهنگی امامزادگان، اجرای صحیح نیات واقفین با موضوع عزاداری امام حسین(ع) و تطبیق آن با نیازهای روز جامعه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر افزود: مراسم سوگواره بصیرت عاشورایی در تکیه حضرت ابوالفضل(ع) امامزاده عبدالله(ع) ملایر، امامزاده ابراهیم طجر سامن، تکیه حضرت ابوالفضل(ع)، امامزاده عبدالله(ع) روستای مهرآباد، امامزاده علی‌اکبر(ع) روستای کرکان، امامزاده علی حسین(ع) روستای داویجان، امامزاده دوخواهران پری و... در حال برگزاری است.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر تجمع بزرگ رهروان زینبی(س) روز 19 مردادماه همزمان با 12 محرم در تکیه حضرت ابوالفضل(ع) و امامزاده ابراهیم طجر سامن، اعزام 15 مبلغان بومی و اعزامی از قم به‌منظور پوشش برنامه‌های ایام محرم در بقاع متبرکه، برپایی خیمه‌های معرفت با غرفه‌هایی به‌منظور پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده و کودک، عفاف و حجاب، تبلیغ چند رسانه‌ای و «همه واقف باشیم» در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه را نیز از دیگر برنامه‌های این اداره در ایام محرم دانست.

مهدوی اظهار کرد: نمایشگاه فرهنگی در بقاع متبرکه، برپایی ایستگاه صلواتی و ایستگاه همه واقف باشیم، برگزاری نماز ظهر عاشورا، شام غریبان در بقاع و برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای سیدالشهدا(ع) در بقاع متبرکه نیز از دیگر برنامه‌های این اداره در دهه اول است.

انتهای پیام
captcha