گذشت اولیای دم از قصاص قاتل فرزندشان در ازندریان
کد خبر: 4077045
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
پس از 5 سال؛

گذشت اولیای دم از قصاص قاتل فرزندشان در ازندریان

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر از گذشت اولیای دم پس از پنج سال همزمان با ایام شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در شهر ازندریان ملایر خبر داد.

روح‌الله نجفی مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایرحجت‌الاسلام روح‌الله نجفی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی یک اتفاق ارزشمند در شهر ازندریان ملایر رقم خورد.

وی با بیان اینکه با حضور امام‌جمعه شهر ازندریان و هیئت عزادان حسینی خانواده مقتول بعد از پنج سال از قاتل فرزندشان گذشت کردند، افزود: این یک اتفاق ارزشمند در محرم امسال در شهرستان ملایر بود.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر این اقدام ارزشمند را برگرفته از معرفت و اعتقادات مردم به اهل بیت(ع) دانست که درس، گذشت و عفو و بخشش را از امام حسین(ع) که از خطای حر ابن ریاحی گذشت کرد فرا گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه خانواده مقتول با اقدام انسان‌دوستانه علاوه بر عفو قاتل زمینه ترویج فرهنگ گذشت و ایثار را در جامعه فراهم می‌کنند، ابراز امیدواری کرد: عفو و بخشش در رفتار و کردار ما ادامه داشته باشد و ان‌شاءالله این امر خیر فتح بابی باشد که مجددا شاهد این قبیل موارد باشیم.

نجفی یادآور شد: دین اسلام برای صلح و آشتی میان مردم اهمیت فراوانی قائل شده است که در پرونده‌های قتل که به صلح و سازش می‌انجامد اقدام خداپسندانه و کریمانه خانواده متوفی برای گذشت و اعلام رضایت، نشان از ایمان و صبر والای آنها دارد و تلاشی نیز که برای تحقق این مهم مصروف می‌شود تقویت فرهنگ عفو و گذشت و حفظ روحیه اخوت و برادری را در جامعه به دنبال خواهد داشت.

یادآور می‌شود، پنج سال پیش دو جوان به‌دلیل اختلاف و نزاع با هم درگیر می‌شوند که در این نزاع جوان 20 ساله از سوی جوانی 30 ساله که دارای دو فرزند است به قتل می‌رسد و پرونده قتل وی تأیید و حکم قصاص قاتل صادر می‌شود که با گذشت اولیای دم قاتل از مرگ حتمی رهایی یافت.

انتهای پیام
captcha