نمایشگاه قرآن همدان از ۲۷ فروردین تا ۱ اردیبهشت دایر می‌شود
کد خبر: 4132720
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱

نمایشگاه قرآن همدان از ۲۷ فروردین تا ۱ اردیبهشت دایر می‌شود

معاون سیاسی امنیتی استانداری گفت: نمایشگاه قرآن کریم از ۲۷ فرودین ماه سال جاری تا ۱ اردیبهشت ماه در محل تالار قرآن همدان برپا می‌شود.

حسن رضانیا معاون سیاسی استاندار همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حسن رضانیا معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان، امروز ۲۰ فروردین ماه سال جاری در سومین جلسه ستاد هماهنگی نمایشگاه قرآن کریم که در دفتر معاونت سیاسی امنیتی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها باید در نشر و ترویج قرآن کریم سهیم شوند و نقش آفرینی کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه شب قدر شب نزول قرآن است اما در این شب‌ها قرآن کم خوانده می‌شود، در رابطه با قرآن باید حرکتی انجام دهیم که تاثیر گذار باشد.

رضانیا با اشاره به اینکه مصیبت‌های امروزی که به لحاظ فرهنگی در جامعه با آن روبرو هستیم نشأت گرفته از عدم تاثیر گذاری خوب فعالیت‌های معنوی و فرهنگی ماست، افزود: روش‌های تبلیغی و برنامه‌هایی که طراحی می‌کنیم به گونه‌ای باشد که تاثیرگذاری آن بیشتر باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان با اشاره به اینکه پایه و رکن گفتمان دولت علاوه بر عدالت مردم باوری و مردم محوری است، گفت: باید مردم وارد نظام تصمیم سازی، برنامه ریزی و اجرا شوند، از مردم انتظار در حاشیه بودن نداشته باشیم.

وی ادامه داد: بخشی از اطلاع رسانی و تبلیغات در این حوزه باید به فضای مجازی برده شود با توجه به اینکه امروزه این عرصه مورد توجه آحاد مردم است و حتی در این فضا زندگی می‌کنند؛ تفکر و سبک زندگی در فضای مجازی شکل می‌گیرد بنابراین در این بخش فعالیت بیشتری لازم است که صورت بگیرد.

رضانیا با اشاره به اساس محور فرمایشات مقام معظم رهبری در آغاز سال که تحول، خلاقیت و نوآوری بود، افزود: این دوره از نمایشگاه ششمین دوره‌ است که برگزار می‌شود بنابراین دوره‌های قبل مورد بررسی قرار بگیرد نقاط قوت تقویت شود و نقاط ضعف رفع شود و در تحول آن تلاش کرد تا این دوره از نمایشگاه به طور خاص در خاطر خانواده‌ها و افرادی که از این فضا استفاده می‌کنند بماند.

وی گفت: این رخداد بزرگ فرهنگی در ماه مبارک در استان ما اتفاق می‌افتد بنابراین شورای اطلاع رسانی استان ورود کند و از ظرفیت این شورا و روابط عمومی‌های این دستگاه‌ها استفاده شود؛ مستند سازی باید از این کار صورت بگیرد نه فقط به صورت تهیه گزارش بلکه مستند سازی در همه ابعاد اجرا شود تا کسانی هم بعد از ما ترغیب به این کار شوند.

رونمایی از پوستر نمایشگاه قرآن همدان

یادآور می‌شود؛ در پایان این مراسم از پوستر ششمین نمایشگاه قرآن و عترت همدان رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha