فعالیت گروه جهادی «بارانی‌ها» در نمایشگاه قرآن همدان
کد خبر: 4135827
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹

فعالیت گروه جهادی «بارانی‌ها» در نمایشگاه قرآن همدان

یکی از فعالان فرهنگی حاضر در نمایشگاه قرآن همدان گفت: گروه جهادی «بارانی‌ها» فضایی چالشی دارد که در آن نوجوانانی که نسبت به کشور و دین خود حالت اعتراضی دارند جمع می‌شوند دو به دو دوست می‌شوند و با صحبت و دوره‌‌هایی که برای آن‌ها برگزار می‌کنیم به سوالات آنها پاسخ می‌دهیم.

دیوار آزاداسما ایمانی، یکی از فعالان فرهنگی در حاشیه ششمین نمایشگاه قرآن و عترت در همدان، در گفت‌گو با ایکنا از همدان، با اشاره به برپایی «دیوار آزاد» در نمایشگاه قرآن همدان، اظهار کرد: دیوار آزاد در این نمایشگاه برپا شده است، در این دیوار دو سوال مطرح شده است که تن نمایی و جلوه‌گری تنوع طلبی مردان را در جامعه افزایش می‌دهد یا کاهش می‌دهد؟ افراد مراجعه کننده به نمایشگاه پاسخ خود را در زیر این سوال یادداشت می‌کنند.

وی افزود: گروه ما در سراسر ایران با هشتگ «ماه بندگی، تاج بندگی» از ابتدای نوروز تا پایان ماه رمضان فعالیت داشتند، این گروه زیر نظر دانشکده تخصصی عفاف و حجاب کرج فعالیت می‌کند.

ایمانی با اشاره به حضور در در نمایشگاه بین‌المللی قرآن تهران گفت: در این نمایشگاه کتاب «الگوی نسل سوم بانوان» ارائه شد.

این فعال فرهنگی بیان کرد: گروه مردمی عفاف و حجاب در استان همدان با دانشکده تخصصی عفاف و حجاب در کرج هماهنگ هست و دوره‌های مقدماتی تخصصی و دوره‌های طلایه‌داران را اجرا می‌کنند که در دوره مقدماتی سه جلد کتاب جواهران بی پرده با حجاب که رفع شبهات و اصول مواجهه و مناظره است با ۱۶ ساعت کلاس حضوری طی می‌شود.

وی با اشاره دیگر دوره‌های این گروه فرهنگی افزود: در این دوره ۶ جلد کتاب طی ۱۶ ساعت تدریس حضوری و دوره ی هدات که ۴ روز کلاس حضوری با سه جلد کتاب است به طور کاملا تخصصی ویژه بانوان و یک جلد آن ویژه نوجوانان برگزار می‌شود، کسی که این دوره را بگذراند می‌تواند برای نوجوانان مشاوره ارائه دهد.

ایمانی ادامه داد: در سطح شهر فعالیت‌های دیگری همچون دیوار آزاد، غرفه‌های فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب، توزیع پوستر و یا برپایی نمایشگاه را داریم.

وی گفت: هیئت دخترانه با عنوان «دختران حاج قاسم » ذیل گروه جهادی بارانی‌ها تشکیل شد که در آن نوجوانانی که نسبت به کشور و دین خود حالت اعتراضی دارند جمع می‌شوند دو به دو دوست می‌شوند و با صحبت و دوره‌‌های که برای آن‌ها برگزار می‌کنیم که باعث ذهنیت مثبت آنها می‌شود.

انتهای پیام
captcha