اسلام از منظر امام صادق(ع) بر پایه نماز، زکات و ولایت استوار است
کد خبر: 4141297
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶

اسلام از منظر امام صادق(ع) بر پایه نماز، زکات و ولایت استوار است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه راه نجات شیعه تفکر و تعقل در اندیشه‌های امام صادق(ع) است، گفت: به فرموده ایشان اسلام بر پایه نماز، زکات و ولایت استوار است و این سه باید در کنار هم باشند و هر کدام بدون وجود دیگری عقیم است.

حجت الاسلام سید حسن فاضلیان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام سید حسن فاضلیان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان، امروز 26 اردیبهشت‌ماه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در جمع عزادران در مسجد جامع ملایر با اشاره به فضایل و ابعاد شخصیتی امام صادق(ع) اظهار کرد: تربیت 4 هزار شاگرد و وجود 40 هزار حدیث و دعاهای بسیار از ایشان نشان از عظمت والای این امام همام است. 

وی با اشاره به اینکه ايشان رئیس مذهب تشیع است،‌ گفت: آنچه ضرورت امروز جامعه و شیعه است تفکر شیعه و پیرو این مکتب بودن است. راه نجات شیعه تفکر و تعقل در اندیشه‌های امام صادق(ع) است، به فرموده ایشان اسلام بر پایه نماز، زکات و ولایت استوار است و این سه باید در کنار هم باشند و هر کدام بدون وجود دیگری عقیم است. 

وی با اشاره به اینکه نماز امری واجب و پرداخت زکات نیز امری ضروری است، گفت: زکات تنها برای مال بیان نشده هر نعمتی که خدا به ما داده زکاتی دارد. 

این مقام مسئول تصریح کرد: زکات زیبایی عفت و حیا است و امروز دشمنان آمده‌اند و وارد این صحنه شده تا با برداشتن چادر پایه‌های اصلی اسلام را که یکی از آنها حجاب است متزلزل کنند. 

وی افزود: امروز دشمن با کشیدن چادرها از سر بانوان و ترویج بی‌حجابی پایه‌های دین را کشیده و وقتی زنان ما حجاب و مردان ما غیرتشان را از دست بدهند یکی از پایه‌های اسلام به زمین خورده است.

فاضلیان با بیان اینکه در طول دفاع مقدس 220 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است، گفت: 160 هزار تن از این شهدا دست نوشته، وصیت نامه و مصاحبه مستند دارند که خلاصه همه این آثار شهدا همین سه محور است که ایمان به خدا داشته، ولایت را تنها نگذارید و بانوان حجاب و عفت داشته باشند.

وی تصریح کرد: در یکی از وصیت نامه شهدا که خطاب به مادرش می‌نویسد مادرم برای شهادت من گریه نکن که دشمن شاد شود اما اگر روزی دیدی زنان عفت و حجاب را برداشتندگریه کن و اگر دیدی مردان غیرتشان را از دست دادند فریاد بزن.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان در ادامه با اشاره اینکه حوزه علیمه امام صادق(ع ) در آن زمان بزرگترین حوزه علمیه دنیا بوده گفت: امروز نیز باید برای تقویت حوزه‌های علمیه تلاش شود.

وی با تاکید بر اینکه والدین فرزندان مستعد خود را برای ثبت‌نام و تحصیل در حوزه‌های علمیه تشویق و ترغیب کنند، گفت: نیروهای حوزه نیروهایی برای تقویت بنیه دینی جامعه هستند.

فاضلیان ابراز کرد: طی 42 سال گذشته دشمنان دین و تدین و فرهنگ اسلام را نشانه گرفته‌اند همه ما باید با حرکت در مسیر ائمه اطهار و ولایت فقیه و تقویت باورهای دینی و مذهبی دشمن را نا امید کنیم.

 

 

انتهای پیام
captcha