ثبت‌نام مسابقات قرآن اوقاف همدان تا 15 خرداد ادامه دارد
کد خبر: 4144018
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶

ثبت‌نام مسابقات قرآن اوقاف همدان تا 15 خرداد ادامه دارد

رئیس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان با اشاره به برگزاری چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: ثبت‌نام این دوره از مسابقات تا 15 خردادماه ادامه دارد.

مجتبی جمالی رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدانمجتبی جمالی، رئیس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به برگزاری چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: امسال ثبت‌نام این دوره از مسابقات از  16 اردیبهشت‌ماه شروع و تا 15 خرداد‌ماه جاری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه عموم علاقه‌مندان می‌توانند، جهت ثبت‌نام  به درگاه www.quraniran.ir مراجعه کنند، افزود: این مسابقات در چهار بخش شامل بخش آوایی، انفرادی شامل قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی و حفظ 5، 10، 20 جزء و حفظ کل، بخش گروهی شامل مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم تواشیح و بخش معارفی عمومی به‌صورت کتبی شامل ترجمه‌های سوره‌های یاسین و الرحمن و بخش معارفی تخصصی شامل معارف قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار می‌شود.

رئیس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان همچنین با اشاره به برگزاری این مسابقات از مرحله شهرستانی تا کشوری گفت: مسابقات مرحله شهرستانی در تیرماه برگزار و منتخبان رشته‌های مختلف به مرحله استانی که مردادماه برگزار می‌شود راه می‌یابند. زمان برگزاری مسابقات کشوری نیز متعاقبا بعد از برگزاری مرحله استانی اعلام خواهد شد.

جمالی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 300 نفر از استان همدان در این مسابقات شرکت کردند، تصریح کرد: گروه تواشیح استان جزو 10 گروه برتر و سه نفر از متسابقان به مرحله نهایی راه یافتند.

وی از پیش‌بینی حضور بیش از 700 نفر از قرآنیان استان همدان در چهل‌وششمین دوره این مسابقات خبر داد و گفت: از ابتدای ثبت‌نام تاکنون حدود 600 نفر در این مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند. بعد از برگزاری مسابقات به برگزیدگان مراحل مختلف لوح تقدیر و جوایز ارزنده‌ اهدا می‌شود.

انتهای پیام
captcha