پیاده‌روی جاماندگان اربعین در تویسرکان برگزار می‌شود
کد خبر: 4167246
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶

پیاده‌روی جاماندگان اربعین در تویسرکان برگزار می‌شود

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان از برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین در ۴ نقطه از تویسرکان خبر داد و گفت: ۳ موکب از تویسرکان در مسیر به زائران خدمت‌رسانی می‌کند.

پیاده‌روی جاماندگان اربعین در تویسرکان برگزار می‌شودحجت‌الاسلام سبحان جامه‌بزرگ در گفت‌وگو با ایکنا همدان گفت: پیاده‌روی جاماندگان اربعین در چهار شهر تویسرکان، سرکان، سیدشهاب و اشتران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پیاده‌روی جاماندگان اربعین با عنوان اجتماع بزرگ «دلدادگان‌حسینی» در شهر تویسرکان  در روز چهارشنبه ۱۵ شهریور مصادف با روز اربعین ساعت۹صبح از میدان امام خمینی(ره) تا آستان مقدس حیقوق نبی(ع) همراه با قرائت زیارت اربعین و پذیرایی موکب‌ها در طول مسیر برگزار می‌شود.

جامه‌بزرگ تصریح کرد: این راهپیمایی در شهر سرکان نیز روز اربعین ساعت 9صبح از مقابل مسجد جامع از مسیر میدان امام خمینی (ره)، خیابان شهید صدوقی، میدان شهید محمدی‌دوست، خیابان شهید اشرفی اصفهانی، خیابان شهیدبهشتی و بلوار سرکان به سمت امام‌زاده عبدالله سرکان برگزار خواهد شد. 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان افزود: همچنین مراسم اربعین در مساجد و هیأت‌های تویسرکان از جمله هیأت محبان امام رضا(ع) در بیت الرضا(ع) روز سه شنبه ۱۴ شهریور ماه همزمان با نماز مغرب و عشا، حسینیه مسجد امام سجاد(ع) ۱۵ شهریورماه ساعت ۲۰:۳۰ و مسجد امام سجاد(ع) شهر سرکان سه‌شنبه ۱۴ شهریورماه ساعت ۲۱:۴۵ برگزار می‌شود.

وی از برپایی ۳ موکب تویسرکانی‌ها در مسیر خدمت به زائران اباعبدالله(ع) خبر داد و گفت: این موکب‌ها در سید شهاب، سه کیلومتری سه راه کنگاور-تویسرکان از سمت اسدآباد و دوراهی نهاوند برپاشده است که به زائران خدمت رسانی کنند.

رییس تبلیغات اسلامی تویسرکان با اشاره به اجرای طرح محله اربعینی اظهار کرد: از 85 میلیون ایرانی شاید نهایتا چهار یا پنج میلیون نفر در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند اما در طرح محله اربعینی می‌خواهیم کاری کنیم همه مردم محلات سراسر ایران طعم اربعین را بچشند. 

جامه بزرگ عنوان کرد: در این مجموعه ۷۲ پیشنهاد برای گسترش جریان اربعین در خانواده‌ها، مسجد و محله ارائه شده تا زمینه فعالیت کنشگران محله اربعینی تسهیل شود، ۱۱ پیشنهاد برای زائران پیاده‌روی اربعین، پیشنهاداتی برای دانش‌آموزان، دانشجویان، اساتید و معلمان و ۷ پیشنهاد برای هنرمندان و اهالی رسانه، از جمله سرفصل‌های این مجموعه‌ است.

برگزاری مسابقه کتابخوانی اربعین در تویسرکان

وی در ادامه از برگزاری مسابقه کتابخوانی اربعین از کتاب "دانستنی‌های اربعین" خبر داد و گفت: این مسابقه به همت کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان برگزار می‌شود. 

جامه‌بزرگ بیان کرد: این مسابقه برگرفته از کتاب "دانستنی‌های اربعین" ویژه عموم برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند با مطالعه این کتاب جهت شرکت در مسابقه به آدرس https://survey.porsline.ir/s/8spCHpL مراجعه و تا ۱۷ شهریور ماه به پرسشنامه و دو سوال تشریحی پاسخ بدهند.

وی اظهار کرد: به قید قرعه به هشت نفر از شرکت کنندگانی که به سوالات پاسخ صحیح دهند قاب فرش متبرک حرم امام رضا(ع) اهدا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha