چهلمین قدم با جاماندگان دلسوخته در ملایر
کد خبر: 4167356
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷

چهلمین قدم با جاماندگان دلسوخته در ملایر

امروز مردم دلسوخته و دلباخته حسین(ع) در شهرستان ملایر با برپایی کاروان جاماندگان حسینی((ع) آمدند و حماسه‌‌ای دوباره از اربعین عاشقی را خلق کردند.

جا ماندگان اربعین ملایربه گزارش ایکنا از همدان، همزمان با ایام اربعین حسینی جمعیت کم‌نظیری از نقاط مختلف دنیا به ویژه شیعیان کشورمان برای زیارت حرم ارباب راهی کربلا می‌شوند تا در بین الحرمین این قطعه بهشتی ارادت خود را به مولا و سرورشان امام حسین(ع) و حضرت اباالفضل(ع) نشان دهند.

برخی این مسیر را با پای پیاده به سرزمین نینوا طی می‌کنند تا اندکی در سختی و مصائب زینب کبری(س) و اسرای کربلا شریک شوند.

 اما تعدادی جامانده دلسوخته شاید به هر دلیلی شرایط حضور در مسیر عاشقی یار را نداشته و از کاروان جا می‌مانند.  

جاماندگان اربعین چند سالی است که در نقاط مختلف کشور به نیت زیارت اربعین مسیری را طی می‌کنند تا بگویند ما هم دلمان  کربلایی است هر چند جا ماندیم.

 امروز و در ملایر مردم دلسوخته و دلباخته حسین(ع) با برپایی کاروان جا ماندگان حسینی(ع) آمدند و حماسه‌‌ای دوباره از اربعین را خلق کردند.

مردم ملایر از پیر و جوان، کودک و زن و مرد در کنار هم مسیر پیمودند و چهلیمن قدم را به عشق حسین(ع) طی کردند تا بگویند این عاشقی‌ها واقعی است هر چند نتوانستند به کربلا و پابوسی سلطان عشق بیایند اما اینجا هم ارادت خود را به سالار شهیدان نشان دادند.

ملایری‌ها با روش خودشان رسم عاشق بودن را به جا بیاورند و ارادت خود را به ارباب بی‌کفن نشان دهند. اشک‌ها واقعی و مرثیه‌ها سوزناک بود و درد و دلهایشان با مولایشان حسین(ع) چه دیدنی بود.

 دلسوختگان حرم عشق از سه مسیر میدان امام حسین(ع)، میدان آزادگان و حسیینه سید الشهدا(ع) در خیابان شهید رجایی مسیر جاماندگان اربعین را طی کرده و در میدان امام خمینی(ره) این شهر به هم پیوستند تا سیل خروشان عاشقان حسین(ع) مسیر خیابان شهید وفایی را طی کرده و در آستان مقدس امامزاده عبدالله ملایر و خیابان‌های اطراف میدان امامزاده تجمع کرده و یک بار دیگر با سالار شهیدان بیعتی عاشقانه بستند تا بگویند مسیر سرخ عاشورا انتهایی ندارد و شیعیان حسین(ع) تا ابد در این راه طی طریق خواهند داشت..

در این مسیر خدمت‌های مخلصانه و بی‌ریا کم نبود، جوانان و نوجوانانی که با برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پخش شربت و نذورات کام دلسوختگان حسین را سیراب کرده و این خدمت‌ها هم کم از زیارت نیست.

برپایی غرفه‌های فرهنگی و ویژه کودکان، اهدای پرچم‌های سبز یاحسین(ع) به کودکان شرکت کننده در این همایش ، برپایب چادرهای دواطلبان  هلال احمر نیز از دیگر برنامه‌های مسیر پیاده‌روی جا ماندگان اربعین در ملایر بود.

 مداحان و مرثیه سرایان حسین(ع) نیز در عاشقی کم نگذاشتند و با نوحه‌های سوزناک خویش چشمان مردان و زنان را در مسیر عاشقی بارانی کردند و دست‌هایی که به یاد علمدار کربلا بر سینه‌ها زدند تا شفاعتشان را از  سقای  تشنه لب کربلا ابوالفضل(ع) بگیرند.

 در این مراسم حجت الاسلام احسان ترکاشوند امام جمعه موقت ملایر نیز طی سخنانی ضمن تسلیت اربعین حسینی با استناد به حدیثی از امام صادق(ع)  اظهار کرد: خداوند به جای شهادت امام حسین(ع) چهار ویژگی را به وی عطا کرد که یکی شفای تربت ایشان ، اجابت دعا در زیر قبه و هر جا خیمه‌اش باشد، ثواب ویژه برای زائرش و  چهارم ملحق شدن امام حسین(ع) به انبیای الهی است.

وی با اشاره به اینکه زائر امام حسین(ع) از زمانی که از در منزل راه می‌افتد تا بعد از زیارت که به منزل بر می‌گیرد جزو عمرش محسوب نمی‌شود گفت: شفاعت در محشر و ورود به بهشت از دیگر توفیقات زائران سید الشهدا(ع) است.

 ترکاشوند ضمن تقدیر از فعالیت و زحمات همه  خادمان امام حسین(ع) در موکب‌های اربعین گفت: امیدواریم که این خدمات در دستگاه امام حسین(ع) مستمر بوده و مورد عنایت اربابمان قرار گیرد.

پایان بخش این مراسم معنوی نیز برپایی نماز جماعت ظهر و عصر در آستان مقدس امام زاده عبد‌الله ملایر بود ، در دیگر شهرها و روستاهای بزرگ ملایر نیز  مراسم جاماندگان اربعین با مسیرهای مشخص شده برگزار شد.

چهلمین قدم با جاماندگان دلسوخته در ملایر

چهلمین قدم با جاماندگان دلسوخته در ملایر

چهلمین قدم با جاماندگان دلسوخته در ملایر

انتهای پیام
captcha