برگزاری یادواره شهدا در مدارس شاهد ملایر
کد خبر: 4204542
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰

برگزاری یادواره شهدا در مدارس شاهد ملایر

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر گفت: برگزاری یادواره شهدا در مدارس شاهد و برگزاری نمایشگاه و فروشگاه کتاب ایثار و شهادت در سرای فرهنگ شهرداری به مدت یک هفته از برنامه‌های هفته شهدا در ملایر است.

روز بزرگداشت شهداداوود فرجی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۳۵۸ به فرمان امام راحل تأسیس شد، اظهار کرد:  روز ۲۲ اسفند به نام روز شهدا و بزرگداشت هفته شهدا نامگذاری شده است، این روز در سال ۱۳۸۳ توسط شورای انقلاب فرهنگی به نام شهدا نامگذاری شده و هدف از نامگذاری آن، تبیین بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت و شناساندن اهداف و شخصیت شهدا به مردم است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر با اشاره به اینکه بنیاد شهید یک نهاد فرهنگی است و به هیچ وجه نمی‌توان ایثار و فداکاری شهدا و جانبازان را جبران کرد، افزود: شهرستان ملایر ۱۱۰۰ شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده و دو شهید مدافع حرم دو هزار و ۱۰۰ جانباز و ۱۱۹ آزاده سرافراز دارد، همزمان با هفته بزرگداشت شهدا در ملایر برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود.

وی به برگزاری جلسه کمیته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در فرمانداری اشاره کرد و افزود: غبارروبی گلزار شهدای بهشت هاجر، دیدار با والدین شهدای از کار افتاده و بستری، از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر در این هفته است.

فرجی از غرس 1100 نهال همزمان با هفته درختکاری و هفته گرامیداشت شهدا با یاد و نام 1100 شهید در تپه پرچم بام ملایر خبر داد و تصریح کرد: برگزاری مسابقه ورزشی تيراندازی وزارت ویژه بانوان و آقایان، برگزاری میز خدمت در نماز جمعه و میز خدمت در بنیاد با حضور تعدادی از مسئولین ادارات از برنامه‌های این هفته  است.

وی به برگزاری میز خدمت معاضدت قضایی در مساجد امام جعفرصادق(ع) و سیدالشهدا(ع) و ولیعصر(عج) اشاره کرد و گفت: برگزاری یادواره شهدا در مدارس شاهد و برگزاری نمایشگاه و فروشگاه کتاب ایثار و شهادت در سرای فرهنگ شهرداری به مدت یک هفته از دیگر برنامه‌ها در این هفته است.

انتهای پیام
captcha