برگزاری طرح «زندگی با آیه‌ها» در تویسرکان
کد خبر: 4205324
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲

برگزاری طرح «زندگی با آیه‌ها» در تویسرکان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان گفت :در ماه مبارک رمضان امسال طرح «زندگی با آیه ها» با عنوان «مسطورا» با شعار سطر به سطر زندگی با آیه ها در این شهرستان انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام سبحان جامه بزرگ، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکانحجت‎‌الاسلام سبحان جامه بزرگ، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان، در گفت‌‎وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: این طرح که برای مدت ۳ سال در ۴ سطح برنامه ریزی شده است همزمان با سراسر کشور در شهرستان تویسرکان نیز برگزار می‌شود.

وی گفت: طرح «زندگی با آیه‌ها» به این‌گونه است که در سطح اول، گفتمانی کردن زندگی با آیه‌ها مدنظر است و با بُرش کشوری و استانی که ایجاد شده است باید بتوانیم تا یک سوم جمعیت شهرستان را مخاطب برنامه‌ها قرار دهیم.

جامه بزرگ ادامه داد: اساس کار بر مبنای گزاره و مفهوم «قرآن زنده است» درنظر گرفته شده است؛ یعنی اگر کسی به قرآن کریم رجوع کند، به نیازهای او در زندگی امروز پاسخ داده خواهد شد. در این زمینه با استفاده از ابزارهای مختلف مانند استفاده از نماهنگ، متن، سرود، موشن‌گرافی، استفاده از ظرفیت خانه‌های قرآن، پایگاه‌های بسیج، مساجد و کانون‌های فرهنگی این گفتمان پوشش داده می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان افزود: در سطح دوم ایجاد انس عمومی مردم با فرازهای قرآنی است که در ماه مبارک رمضان امسال ۵۰ فراز در نظر گرفته شده است، با جزءخوانی‌ها، جلسات قرآن و برگزاری مسابقات روزانه در کانال‌ها و گروه‌ها و از طریق صداوسیما، برگزاری محافل خانگی و محافل انس با قرآن در مسجد این اتفاق رقم خواهد خورد.

وی ادامه داد: در سطح سوم از عملیات «زندگی با آیه‌ها» ایجاد انس عموم مردم با الفاظ و فرازهای قرآنی، حفظ و انگیزه‌سازی و تسهیل فرازهای قرآنی به کمک کتابچه، برگزاری آموزش‌های ویدئویی و مسابقاتی مدنظر است که این محتواها از قبل آماده شده‌ و به مرور در کانال اداره تبلیغات اسلامی به آدرس @nehzat_eslami_tuy بارگذاری خواهد شد و فعالان قرآنی و فرهنگی می توانند به آنها دسترسی پیدا کنند.

جامه بزرگ اظهار کرد: در سطح چهارم این عملیات کنشگری با محوریت تعلیم و عمل به آیات توسط ۲۰۰ نفر اتفاق خواهد افتاد که این افراد به عنوان کنشگران، مربیان و فعالان قرآنی در ادامه حرکت هم افزای قرآنی برای ایجاد نظام اندیشه‌ای قرآنی براساس کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن برای مجموعه‌های دیگر، دوره‌هایی طراحی شده که به صورت برخط و نیز حضوری اجرا می‌شود.

وی در ادامه از دیگر برنامه‌های قرآنی این ایام مبارک نام برد و برگزاری مسابقات قرآنی، برگزاری جلسات جزء خوانی در بیش از ۹۰ مسجد، حسینیه و بقعه متبرکه، محافل انس با قرآن کریم، کرسی تلاوت تدبری و جلسات تفسیر قرآن کریم، فضاسازی و تبلیغات محیطی، ایجاد غرفه و میز پاسخگویی و مشاوره مذهبی در مکان‌های عمومی و مصلای نماز جمعه، حمایت از برگزاری جشن روزه اولی‌ها را ازجمله این برنامه‌ها دانست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان در پایان از اعزام مبلغ و مبلغه، ترویج فرهنگ روزه داری، ترویج فرهنگ اطعام روزه‌داران، اعزام مبلغ در زمینه جهاد تبیین و مسئله جمعیت وفرزندآوری،  برگزاری کرسی تلاوت تدبری قرآن کریم، برگزاری مجمع اساتید و حافظان و قاریان قرآن، برگزاری مسابقات جذاب قرآنی، تنظیف مساجد، برگزاری مراسم شب‌های قدر و توجه ویژه به برنامه دانش آموزی احیای شب‌های قدر، کمک به برگزاری روضه های خانگی و برنامه ترویج و توسعه جلسات خانگی قرآن کریم، اجرای طرح مواسات و همدلی مؤمنانه به عنوان دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی تویسرکان خبر داد.

انتهای پیام
captcha