کسب 80 درصد رتبه‌های جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت از سوی نو ورودها
کد خبر: 3853606
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹

کسب 80 درصد رتبه‌های جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت از سوی نو ورودها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دبیر بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت گفت: بیش از ۸۰ درصد رتبه‌های اول تا سوم که در ۴۴ رشته طی سه سال اخیر در جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت کسب شده، از سوی دانشجویان جدید و نو ورود حاصل شده است.

کسب 80 درصد رتبه‌های جشنواره قرآن وعترت وزارت بهداشت از سوی نو ورودهابه گزارش ایکنا ازهمدان، محمدمهدی بحرالعلوم،  دبیر بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان، نهم آبان ماه در مراسم اختتامیه دوم بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت که در همدان در  جریان است،  با بیان این خبر افزود: خدا را شاکر هستم که جشنواره قرآن و عترت به رشد و بلوغ کامل رسیده و رویش‌هایی خوبی داشته است. جذب افراد جدید به فعالیت‌های قرآنی در سه گروه اساتید، کارکنان و دانشجویان علوم پزشکی بیانگر رشد و توسعه فعالیت‌های قرآنی در میان دانشگاهیان علوم پزشکی است.

وی اظهار کرد: آمار دیگری که حائز اهمیت است این است که رتبه‌هایی نمایندگان دانشگاه‌های علوم پزشکی در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان سراسر کشور از چهار رتبه در چهار سال گذشته به بیش از ۲۰ رتبه ارتقا یافته است که امیدوارم این روند رو به رشد ادامه داشته باشد.

بحرالعلوم، جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت را تنها یکی از فعالیت‌های مرکز قران و عترت این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: فعالیت‌های آموزشی، تبلیغی و پژوهشی از دیگر برنامه‌های این مرکز قرآن است که روند رو به رشدی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی داشته است و امید است با حمایت‌های دکتر لاری معاون فرهنگی ودانشجویی وزارت بهداشت، فعالیت‌های قرآنی در این سه مقوله مهم، بیش از  پیش توسعه یابد.

وی گفت: تلاش داریم در ماه‌های آینده، طرح‌های جدیدی را در حوزه‌های مختلف قرآنی، ازجمله تدبر قرآن و حوزه‌های پژوهشی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی به اجرا درآوریم و به زودی رشد قابل توجهی در راستای رشد این موضوعات خواهیم داشت.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه جشنواره قران و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی به اذعان کارشناسان و ناظران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها جزو برترین جشنواره‌ها در سطح کشور با موضوع قرآن و عترت است، خاطرنشان کرد: تاکنون دو بار این جشنواره به عنوان جشنواره برتر قرآنی مورد تقدیر قرار گرفته است.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای برنامه‌های جنبی در این جشنواره اشاره کرد و گفت: در کنار جشنواره نیز ۱۱ کارگاه آموزشی در موضوعات مختلف برگزار شد.

قرآن نور و هدایتی است برای شرکت‌کنندگان در جشنواره

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نظیری مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان ضمن اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سی و یکمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: رهبری برای شرکت‌کنندگان در این اجلاس فرمودند«امروز که نگاه می‌کنیم، می‌بینیم به برکت جمهوری اسلامی، جوان‌های ما، مردان ما، زنان ما، نوجوانان ما به قرآن علاقه و گرایش نشان می‌دهند؛ قرآن را فرامی‌گیرند، تلاوت قرآن را می‌آموزند و قرآن را حفظ می‌کنند.
وی افزود : این‌ها البته هدف‌های برتر و نهایی نیست، هدف نهایی فهم قرآن و عمل به قرآن است؛ اما این‌ها قدم‌های لازم ابتدایی است.
این مقام مسئول در ادامه بیان کرد:اگر قرآن در جامعه رواج پیدا کند، حفظ قرآن رایج بشود، انس با قرآن در بین اقشار مختلف جامعه رواج پیدا بکند، جامعه به عمل به قرآن نزدیک می‌شود؛ و ما این را می‌خواهیم».

نظیری با تأکید بر اینکه «قرآن نور است، قرآن هدایت است، قرآن بیان است، تبیان است تصریح کرد : قرآن با انسان حرف میزند، بادل انسان حرف میزند، با باطن انسان حرف میزند. با قرآن باید مأنوس شد، به قرآن باید نزدیک شد، اولین بهره را دلِ آماده و مستعد انسان می‌برد؛ اگر دیدید دلتان به قرآن نزدیک است، خدا را شکر کنید؛ اگر دیدید معارف قرآنی را به‌آسانی قبول می‌کنید و در دل می‌پذیرید و تحمّل می‌کنید، بدانید که خدای متعال اراده کرده است شمارا هدایت کند.
وی ادامه داد :خاصیت قرآن این است که اگر دل شما به قرآن نزدیک شد، اگر اُنس با قرآن پیدا کردید، بدانید خدای متعال اراده کرده شمارا هدایت کند و این بزرگ‌ترین نعمت الهی است».
وی افزود: ان‌شاءالله خداوند متعال این انس و ارتباط شما عزیزان با کلام وحی و سیره و سنت پیامبر گرامی اسلام خاتم‌الانبیاء محمد عبدالله(ص) و اهل‌البیت عصمت و طهارت را وسیله و اسبابی برای انسان و ارتباط با معارف قرآن و بهره‌گیری از معارف قرآن برای ساخت جامعه بشری و انسانی قرار دهد.
نظیری توضیح داد : آنچه می‌شود از فرمایش رهبری استفاده کرد این است که این ارتباط و اتصال به قرآن در غالب حفظ و قرائت قرآن بستر و مقدمه‌ای است برای دو اقدام مهم؛ یک فهم قرآن و دو به‌کارگیری معارف قرآن برای ساخت جامعه اسلامی، این گام اصلی و هدف نهایی در ارتباط و بهره‌گیری از این اقیانوس باعظمت است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بابیان این‌که امروز روز اول ربیع‌الاول و آغاز یک حرکت اثر گزار و عمیق در تاریخ بشریت است، کرد : اگر صحنه زیبای زندگانی پیامبر عظیم آلشان را به دو مقطع اثرگذار و جریان ساز در تاریخ بشریت تقسیم کنیم یک مقطع بعثت است و یک مقطع بسیار طولانی هجرت. ۱۴۴۱ سال از این هجرت تمدن ساز پیامبر اسلام می‌گذرد. این هجرت مبدأ یک تحول عظیم در تاریخ بشریت شد.

انتهای پیام
captcha