هشدار پلیس ملایر به کاربران در آستانه ماه مبارک رمضان
کد خبر: 3964481
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸

هشدار پلیس ملایر به کاربران در آستانه ماه مبارک رمضان

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر گفت: کاربران در آستانه ماه مبارک رمضان در انتخاب فروشگاه‌‌های مجازی و مراکز خرید کالا و اقلام به‌صورت اینترنتی، دقت‌ کنند.

هشدار پلیس ملایر به کاربران در آستانه ماه مبارک رمضانبه گزارش ایکنا از همدان، محمدباقر سلگی، فرمانده انتظامی شهرستان ملایر، 25 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌‌های فضای مجازی در دوران انتشار ویروس کرونا استفاده از ظرفیت خرید غیرحضوری و آنلاین است.

وی تأکید کرد: استفاده از فروشگاه‌‌های اینترنتی فرصت مناسبی است تا شهروندان برای خریدهای ویژه ماه مبارک رمضان از آن استفاده کنند.

سلگی افزود: متأسفانه ضعف آگاهی کاربران و کم‌دقتی آنها در هنگام خرید اینترنتی سبب شده برخی افراد سودجو و حتی مجرمان از این بستر سوءاستفاده کرده و با ارائه کالاهای ارزان‌ قیمت و با تبلیغات گسترده کذب، اقدام به کلاهبرداری اینترنتی از کاربران کنند.

وی درباره بازشدن صفحات تبلیغاتی در هنگام خرید اینترنتی نیز بیان کرد: صفحاتی که به‌طور ناخواسته در هنگام خرید اینترنتی باز می‌شوند و حاوی تبلیغات فروش کالاها به قیمت ارزان است قابل اعتماد نبوده و ممکن است این صفحات جعلی باشد. لذا، کاربران به هیچ وجه از این سایت‌ها خرید نکرده، اطلاعات بانکی خود را در این صفحات وارد نکنند.

به گفته سلگی ارائه کالای مجاز اولین پیش‌ فرض برای حقیقی و سالم بودن خدمات یک فروشگاه آنلاین است و فروشگاه‌‌هایی که کالاهای غیرمجاز به فروش می‌رسانند با احتمال بسیار بالا، به قصد کلاهبرداری به‌وجود آمده‌‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر، بررسی نماد اعتماد الکترونیکی را یکی از مهمترین مؤلفه‌‌های اصالت یک فروشگاه اینترنتی دانست و به کاربران فضای مجازی هشدار داد: کاربران برای خرید اقلام خود در ماه مبارک رمضان به آدرس فروشگاه اینترنتی دقت داشته و با کلیک بر روی نماد اعتماد، اعتبار آن را به‌صورت مشخص بررسی کنند.

وی همچنین به شهروندان توصیه کرد: هنگام وارد کردن اطلاعات حساب بانکی خود در درگاه‌‌های فروشگاه‌‌های اینترنتی از اصالت فروشگاه مورد نظر، اطمینان حاصل کنند زیرا کلاهبرداران اینترنتی با جعل درگاه بانک‌‌ها و طراحی صفحات جعلی یا همان فیشینگ اقدام به سرقت اطلاعات حساب می‌کنند.

یادآور می‌شود، پلیس فتا به‌‌صورت شبانه‌‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌‌توانند مشکلات و شکایات خود را در خصوص این‌گونه فروشگاه‌‎ها از طریق مراجع قضائی طرح شکایت کرده تا توسط پلیس فتا موضوع رسیدگی شود یا با استفاده از سایت www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌‌های مردمی با پلیس فتا در میان گذارند.

انتهای پیام
captcha