تغییر به دست مردم رقم می‌خورد
کد خبر: 3978328
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳

تغییر به دست مردم رقم می‌خورد

دادستان زنجان با اشاره به اینکه مشکلی که در روند انتخابات خلل ایجاد کند، نداشتیم، گفت: عواید انتخابات برای کشور آشکار است و تغییر به دست مردم رقم می‌خورد.

تغییر به دست مردم رقم می‌خوردبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام محسن کرمی، دادستان زنجان، امروز، 28 خرداد با حضور در ستاد انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عواید حضور در انتخابات برای کشور آشکار است و اولین ثمره آن برای مردم، تغییر سرنوشت‌ جامعه به دست خودشان است و در کشوری که براساس جمهوریت پایه‌گذاری شده، تغییر با رأی مردم رخ می‌دهد.

وی با اشاره به تأثیر رأی مردم در انتصاب هزاران مدیر اجرایی در کشور بیان کرد: ثمره دوم انتخابات برای کشور و نظام است و سبب اقتدار ملی و بین‌المللی کشور می‌شود. در واقع مشارکت مردم در انتخابات پاسداشتی برای خون شهدا، تیری به قلب دشمن و پرچمی برای اعتلای کشور است. هر انتخابی اتفاق بیفتد موجب خیرات و برکات خواهد بود.

دادستان زنجان با اشاره به اینکه در همه ادوار انتخابات مشکلات جزئی وجود داشته است، عنوان کرد: مشکلی که در روند انتخابات خلل ایجاد کند و آسیب بزند نداشتیم و بیشتر تخلفات در حوزه تخریب بنرها و تبلیغات سایر رقبا بوده و در فضای مجازی هم تخلف عمده نداشتیم. پرونده وقتی برای تخلف تشکیل‌ می‌شود که جنبه مجرمانه داشته باشد و در حال حاضر تعداد پرونده‌های تشکیل شده در استان کمتر از 10 مورد است.

وی یادآور شد: مدیریت تبلیغات فضای مجازی چندان منضبط نبوده و برخی از کانال‌ها قابل رصد نیست. همچنین تبلیغات خارج از موعد معمولا از طرف خود نامزدها نیست و اغلب از جانب شخص ثالث که ارتباط مستقیمی با نامزد انتخاباتی ندارد، رخ می‌دهد ولی در مجموع پلیس فتا موظف به رصد فضای مجازی است.

کرمی در خصوص خرید احتمالی رأی از سوی برخی کاندیداها، افزود: اگر تخلفاتی در قالب خرید رآی اتفاق بیفتد به‌صورت جدی با این موضوع برخورد خواهد شد؛ تاکنون این مورد در زنجان گزارش نشده است. البته احتمال خرید رأی در انتخابات ریاست‌جمهوری چندان ممکن نیست بلکه برای محیط‌های کوچک و برای شوراها محتمل است.

وی در رابطه با جزای خرید رأی، خاطرنشان کرد: آرایی که از این محل تحصیل شود، باطل می‌شود و برای فردی که مرتکب خرید و فروش کرده جزای نقدی و حبس در نظر گرفته شده است. خرید و فروش رأی در صورتی تأثیرگذار است که نتیجه را تغییر دهد.

انتهای پیام
captcha