کنگره ملی شهید محراب آیت‌الله مدنی در همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 3988252
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۴

کنگره ملی شهید محراب آیت‌الله مدنی در همدان برگزار می‌شود

مسئول روابط عمومی دبیرخانه کنگره ملی شهید محراب آیت‌الله مدنی از برگزاری کنگره ملی شهید محراب آیت‌الله مدنی شهریورماه در همدان خبر داد.

کنگره ملی شهید محراب آیت‌الله مدنی در همدان برگزار می‌شودمحمد عبدی، مسئول روابط عمومی دبیرخانه کنگره ملی شهید محراب آیت‌الله مدنی در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، از برگزاری کنگره ملی شهید محراب آیت‌الله مدنی(ره) خبر داد و اظهار کرد: این کنگره به مناسبت چهلمین سالگرد شهادت شهید محراب آیت‌الله مدنی(ره) در شهریورماه سال جاری در همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: 8 کمیته اجرایی، شورای سیاست‌گذاری و شورای برگزاری استانی در 4 بخش شامل زندگی و شخصیت عرفانی و اخلاقی، شخصیت اجتماعی و سیاسی، بخش علمی، نماز جمعه و شهدای محراب با کمک دستگاه‌ها، ادارات و نهادهای فرهنگی در استان تشکیل شده است.

عبدی یادآور شد: از اهداف اصلی برگزاری کنگره علاوه بر تجلیل از مقام این عالم ربانی و شهید والامقام، معرفی و تبیین شخصیت یک عالم انقلابی است تا با معرفی آن الگویی مناسب برای جامعه به‌ویژه جوانان و طلاب علوم دینی، راه صحیح پیمودن مسیر حقیقت و معرفت را فراهم آورد.

مسئول روابط عمومی دبیرخانه کنگره ملی شهید محراب آیت‌الله مدنی با اشاره‌ به مهلت ارسال فراخوان مقالات کنگره ابراز کرد: مهلت دریافت آثار برای کنگره ملی شهید مدنی تا پایان مردادماه سال جاری است.

وی همچنین به بیان ساختار کنگره پرداخت و گفت: ذیل شورای سیاست‌گذاری، شورای برگزاری در استان به ریاست نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه همدان، قائم‌مقامی با استاندار همدان و دبیری کنگره بر عهده مدیرعامل مؤسسه شهید محراب آیت‌الله مدنی و همچنین مسئولان کمیته‌های هشت‌گانه شامل کمیته علمی با ریاست حوزه علمیه همدان، کمیته تبلیغات با ریاست شهرداری همدان، کمیته فرهنگی و پشتیبانی با ریاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، کمیته اطلاع‌رسانی با ریاست صداوسیمای مرکز همدان، کمیته هماهنگی امور انتظامی و امنیتی با ریاست فرمانداری همدان، کمیته مردمی با ریاست سازمان تبلیغات اسلامی همدان، کمیته آثار ماندگار با ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان، کمیته امور زیربنایی و خدمات عمومی با ریاست فرمانداری همدان، تشکیل و فعالیت‌های اجرایی کنگره برنامه‌ریزی و آغاز شده است.

عبدی بیان کرد: همه این کمیته‌ها اعضایی از دستگاه‌های اجرایی استان دارند و جلسات متعددی برگزار کرده‌اند همچنین جلساتی در استانداری با حضور نماینده ولی‌فقیه، مسئولان و دبیران کمیته‌ها تاکنون برگزار شده است.

مسئول روابط عمومی دبیرخانه کنگره ملی شهید آیت‌الله مدنی با بیان اینکه فراخوان مقالات در 4 بخش برگزار می‌شود، افزود: در یکی از بخش‌ها به زندگی و شخصیت عرفانی و اخلاقی شهید آیت‌الله مدنی می‌پردازد که شامل بخش‌های خاندان، محیط تربیتی، تحصیل و... سیره و سبک زندگی شهید مدنی زهد، ساده زیستی، مردم‌داری و... و نقش تفکر عرفانی در شکل‌گیری شخصیت شهید مدنی است.

وی با اشاره به بخش دیگر کنگره که درباره شخصیت اجتماعی و سیاسی شهید آیت‌الله مدنی است، افزود: این بخش شامل جایگاه ولایت‌فقیه در اندیشه و رفتار شهید مدنی، نقش‌آفرینی این شهید در پیدایی و پویایی انقلاب اسلامی، جایگاه اجتماعی و انقلابی شهید در شهر همدان و سایر شهرها، نقش شهید مدنی در پایه‌گذاری نهادهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و خدماتی و شهید مدنی و رویارویی با جریان‌های انحرافی و فرقه‌های ضاله است.

عبدی با بیان اینکه محور علمی بخش دیگر کنگره است، افزود: این بخش شامل جایگاه و نقش شهید مدنی در حوزه‌های علمیه (نجف، قم و...)، ابعاد شخصیت علمی شهید مدنی (اساتید، شاگردان و دروس)، نقش الگویی شهید مدنی در تربیت اخلاقی و انقلابی طلاب علوم دینی و نقش حوزه‌های علمیه در صیانت از دین و باورها و جلوگیری از انحرافات در جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه بخش دیگر در خصوص نماز جمعه و شهدای محراب است، افزود: این بخش شامل بازنمایی هویت نماز جمعه به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای جریان ساز در نظام جمهوری اسلامی، واکاوی سیره و روش مدیریتی شهدای محراب در جایگاه امامت جمعه و نمایندگی ولی‌فقیه در جریان‌ها و رویدادهای مهم پس از انقلاب اسلامی و بخش‌های جنبی هم شامل خاطرات، تصاویر و اسناد است.

مسئول روابط عمومی دبیرخانه کنگره ملی شهید آیت‌الله مدنی در پایان عنوان کرد: اگر شرایط کرونایی مانعی ایجاد نکند کنگره هم‌زمان با چهلمین سالگرد شهید محراب آیت‌الله مدنی برگزار می‌شود.

وی افزود: این کنگره به‌ پاس خدمات آن عبد صالح که سالیان متمادی در سنگر دفاع از حریم ولایت و انقلاب اسلامی بخصوص هدایت مردم دارالمؤمنین همدان در دوران انقلاب اسلامی و سنگر امامت جمعه، خدمات شایانی از خود به‌جای گذاشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha