جهاد آزمایش بندگان خدا برای سنجش ایمان است
کد خبر: 4160170
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۱
شنبه‌ها با شهدا/ 13

جهاد آزمایش بندگان خدا برای سنجش ایمان است

در وصیت‌نامه شهید محمدرضا بهرامیان آمده است: جهاد که هر چند وقت یک‌بار خداوند پیش می‌آورد آزمایشی است از برای بندگان تا هر کسی درجه ایمان خود به خدا را در مرحله عمل نشان دهد.

شهید محمدرضا بهرامیانبه گزارش ایکنا از همدان، محمدرضا بهرامیان هشتم اسفند سال 1336 در همدان و در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. سال 1343 وارد دبستان شد و تا پایان دوره متوسطه در رشته علوم انسانی ادامه تحصیل داد و موفق به اخذ مدرک دیپلم شد.

از همان کودکی تحت تعلیم پدر و مراقبت‌های مادر، با قرآن و احکام آشنا شد و در کلاس‌های قرآن و اخلاق شرکت می‌کرد و پای ثابت هیئت‌های حسینی بود. با آغاز انقلاب به جریان‌های مبارز پیوست و همراه با سیل خروشان مردم انقلابی ایران و همدان، در راه پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کرد.

پس از پیروزی انقلاب به استخدام آموزش و پرورش درآمد و به‌عنوان معلم مشغول به فعالیت شد. همزمان با معلمی و تدریس در مدارس، به عضویت بسیج درآمد و با آغاز جنگ تحمیلی روانه جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد. در عملیات‌های مختلف شرکت کرد و در قالب نیروی لشکر تازه تأسیس 32 انصارالحسین(ع) استان همدان در مناطق عملیاتی غرب حضور یافت.

سرانجام در روز نوزدهم شهریورماه سال 1361 در منطقه عملیاتی قصر شیرین بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید و به سرور و سالار شهیدان پیوست. وصیت‌نامه این شهید گرانقدر به این شرح است: 

«بسمه تعالی

در صورت خبر کشته شدنم نامه را گشوده و بخوانید و عمل کنید.

در حالی نامه را می‌نویسم که نمی‌دانم موفق خواهم شد نامه را برایتان بفرستم یا نه. به هر جهت به مادر و پدر و برادران سلام می‌فرستم و آرزوی موفقیت آنها را در پیشگاه خداوند دارم. روزی که امام(ره) فرمودند باید جوان‌ها بروند و آموزش ببینند و مسئله را حل کنند دیگر جای هیچ بهانه‌ای برای هر جوان مسلمان سالم باقی نمی‌ماند تا از رفتن به جبهه سرباز زند.

دستور امام دستور پیامبر اکرم(ص) و دستور پیامبر دستور خدا است و واجب طبق آیه 59 سوره نساء «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الأَمْرِ مِنْکمْ» بنابراین باید به وظیفه خود عمل می‌کردم در غیر این صورت مسلمان نبودم. جهاد که هر چند وقت یک‌بار خداوند پیش می‌آورد آزمایشی است از برای بندگان تا هر کسی درجه ایمان خود به خدا را در مرحله عمل نشان دهد. همان‌طور که خداوند می‌فرماید جهاد دری است از درهای بهشت که بر روی بندگانش می‌گشاید تا هر کس که بخواهد وارد شود.

به مادر عزیزم سفارش می‌کنم که هرگز در مرگ من نگرید زیرا که اگر خداوند ما را شهید حساب کند برای همیشه در آرامش و نجات به سر خواهیم برد. خداوند شهدا را بدون حساب و کتاب به جنت با درجات عالیه خواهد برد. بنابراین، جای هیچ‌گونه نگرانی نیست. توصیه می‌کنم به جای فاتحه و عزاداری جشن بگیرید و شادی کنید، چراکه در میان خانواده موفق شده‌ایم حداقل یک نفر را قربانی خدا کنیم.

من که در طول انقلاب کار مفیدی برای جامعه انجام ندادم شاید با دادن جانم در جبهه از خجالت بیرون بیایم. سفارش دیگر اینکه حدود 31 تومان در بانک مهدیه دارم زحمت بکشید و آن را به حساب امام واریز کنید. دیگر صحبتی ندارم. انا لله و انا الیه راجعون، همه از خدایند و بسوی او باز می‌گردند.

والسلام محمدرضا بهرامیان»

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha