تقوا را در کنار علم نصب‌العین خود قرار دهید
کد خبر: 4173422
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶
شنبه‌ها با شهدا/ 21

تقوا را در کنار علم نصب‌العین خود قرار دهید

در وصیت‌نامه شهید شعبانعلی حیرتی آمده است: و تو اى برادر دانش‌آموزم، هر چه مى‌توانى علم بیاموز، تعلیم ببین که پیامبر(ص) فرمود: «طَلَبُ الْعِلْمِ فَرِیضَهٌ عَلَى کُلِّ مُسْلِمٍ وَ مُسْلِمَه» و در کنار این علم، تقوا را نیز نصب‌العین خود قرار بده که «إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ». آن‌گونه درس بخوان که این خواندن را از سیطره ستاره ثریا بیرون می‌کشد و هیچ‌گاه ظلم را نپذیر.

شهیدبه گزارش ایکنا از همدان، شهید شعبانعلی حیرتی، چهارم خردادماه 1341 در شهر همدان روستای شورین به دنیا آمد. تحصیلات خود را تا دیپلم ادامه داد و از طرف ارتش به جبهه اعزام شد و به‌عنوان رزمنده به ایفای مسئولیت پرداخت. شهید حیرتی اول بهمن 1361 در شهر بصره در اثر اصابت ترکش توسط دشمن بعثی به فیض شهادت نائل آمد و اکنون پیکر پاکش در گلزار شهدای روستای شورین آرام گرفته است. در وصیتنامه شهید شعبانعلی حیرتی آمده است:

«وَ لا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْواتٌ بَلْ أَحْياءٌ وَ لكِنْ لا تَشْعُرُونَ‌

خداوندا سپاس و ستایش تو را می‌گویم که مرا آزاد آفریدى و توسط قرآن و پیامبرانت مرا راهنمایى کردی تا راه راست را انتخاب کنم. خداوندا، تو را سپاس و ستایش می‌کنم که در این برهه از زمان به ما رهبرى چون امام خمینى عطا کردی که ما جوانان این کشور را از ورطه سقوط در جهنم فساد رها کرد. خداوندا، تو را سپاس می‌کنم که به من توفیق دادى در راه خودت قدم نهم و به خاطر تو با کفر و الحاد جهانى مبارزه کنم. خدایا، از تو می‌خواهم که قدم‌هاى مرا از لغزش‌ها بازدارى و مرا به آرزوى نهایی‌ام که شهادت در راه توست برسانى.

اما پدر گرامى و مادر مهربانم، می‌دانم شما با چه زحمتى مرا بزرگ کردید اگر نتوانستم براى شما خدمتى بکنم مرا ببخشید زیرا هدف خیلی عزیز و بزرگ است که از پدر و مادر و برادر خود برای خدا گذشتم و با کفنى خونین و چهره‌اى سرخ و لبى خندان به سوى منزل معشوق شتافتم.

پدر و مادر عزیزم در سوگ من گریه نکنید و از خداوند بزرگ بخواهید این قربانى شما را به درگاهش قبول کند و به این قربانى که در راه خدا داده‌اید افتخار کنید.

و شما اى مردم ایثارگر ایران، امام خمینى نعمتى است که خداوند بزرگ بر ما منت نهاده و بر ما ارزانى داشته است پس پیام‌هاى او را با گوش و جان بشنوید و به آنها عمل کنید.

واعتصموا بحبل‌ الله کنید و به یارى الله، آمریکا، اسرائیل و منافقین و به‌طور کلى ظلم و جور را به رهبرى امام زمان(عج) از ریشه بر کنید.

و تو اى برادر دانش‌آموزم، هر چه مى‌توانى علم بیاموز، تعلیم ببین که پیامبر(ص) فرمود: «طَلَبُ الْعِلْمِ فَرِیضَهٌ عَلَى کُلِّ مُسْلِمٍ وَ مُسْلِمَه» و در کنار این علم، تقوا را نیز نصب‌العین خود قرار بده که «إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ». آن‌گونه درس بخوان که این خواندن را از سیطره ستاره ثریا بیرون می‌کشد و هیچ‌گاه ظلم را نپذیر.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha