رئیس جمهور صالح برای کسب رأی، وعده نمی‌دهد
کد خبر: 3975297
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
انتخابات 1400/ 7

رئیس جمهور صالح برای کسب رأی، وعده نمی‌دهد

نماینده ولی‌ فقیه در استان همدان با اشاره‌ به شعارها و وعده‌های کاندیداها، گفت: یک رئیس‌جمهور صالح با زندگی مردم بازی نمی‌کند، اهل اشرافیت نیست، درد مردم را درک می‌کند، کسی نیست که وعده دهد تا تنها از مردم رأی اخذ کند، دغدغه مردم و انقلاب را دارد، فرسوده و تنبل نیست، کسی است که پیشتازی و حرکت جهادی دارد.

حاج آقا شعبانیحجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی، نماینده ولی‌‌ فقیه در استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با بیان اینکه شرکت در انتخابات سرمایه‌های اجتماعی دولت را تقویت می‌کند، اظهار کرد: این مشارکت موجب می‌شود که دولت در تصمیم‌گیری‌ها و خدمت‌رسانی‌هایی که در چهار سال آینده دارد با یک پشتوانه قوی ورود پیدا ‌کند.

وی با اشاره به تأثیراتی که مشارکت مردم بر اقدامات دولت می‌گذارد، افزود: با توجه به اینکه دولت در راستای خنثی‌سازی تحریم‌ها باید تلاش کند، این مهم در عرصه دیپلماسی، چانه‌زنی‌ها و در مسائل بین‌المللی بسیار اثرگذار است، حتی در مسئله امنیت داخلی کشور نیز اثرگذار است.

امام‌جمعه همدان یادآور شد: اینکه برخی از مردم در انتخابات مشارکت نمی‌کنند، علت‌های متفاوتی دارد، بخشی از مردم به‌دلیل تبلیغات دشمن شرکت نکرده و در این رابطه رسانه‌های زیادی در حال فعالیت هستند و با راه‌اندازی کمپین‌هایی دائماً در تلاش هستند تا مردم را از شرکت در انتخابات منصرف و آن‌ها را نسبت به کشور خود بدبین و ناامید کنند.


بیشتر بخوانید:


شعبانی با اشاره به اینکه در تمام انتخابات‌ دنیا همیشه عده‌ای هستند که مشارکت ندارند، توضیح داد: در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری عده‌ای شاید به‌دلیل شیوع کرونا و عده‌ای به‌دلیل وجود مسائل و مشکلاتی که در بحث معیشتی کشور ایجاد شده است رأی ندهند، اما در واقع شرکت نکردن این افراد به‌دلیل مخالفت با نظام نیست بلکه بیشتر گلایه‌مندی و بیان نارضایتی خود نسبت به این مسئله است.

نماینده ولی‌ فقیه در استان همدان با اشاره‌ به شعارها و وعده‌های کاندیداها، گفت: اگر مردم احساس کنند شعارها و وعده‌های یک کاندیدا صادقانه و با برنامه‌ریزی است حتماً در انتخابات شرکت می‌کنند، همچنین اگر مردم ببینند برنامه و تیمی قوی برای اداره کشور دارند حتماً در انتخابات شرکت خواهند کرد، ازاین‌رو کاندیداها باید مردم را با ارائه برنامه‌های دقیق و حرف‌های صادقانه قانع کنند.

وی با اشاره به اینکه گاهی داشتن تجربه تلخ در مورد وعده‌هایی که عملی نشده‌ است، موجب می‌شود فرد از شرکت دوباره در انتخابات منصرف شود، بیان کرد: دولت‌هایی در طول این 40 سال پس از شکل‌گیری انقلاب روی کار آمده‌اند که به وعده‌های خود عمل کرده‌اند و این‌طور نبوده که تمام دولت‌ها ناکارآمد بوده باشند، وعده‌های عملی نشده از سوی دولت دلیل بر این نیست که دولتی که در آینده روی کار می‌آید اهل عمل نیست، این منطق غیرقابل قبولی است.

امام‌جمعه همدان ادامه داد: در این شرایط خاص جای امیدواری است تا دولت آینده بتواند گام‌هایی را بردارد، البته با شرایط اقتصادی که در کشور و در سطح بین‌الملل وجود دارد ما هم منتظر معجزه نیستیم، اما اگر دولتی روی کار بیاید که تلاش کند، نگاه مجاهدانه داشته باشد و با دلسوزی مردم را همراهی کند می‌تواند بسیاری از معضلات را برطرف کند.

وی افزود: یک رئیس‌جمهور صالح با زندگی مردم بازی نمی‌کند، اهل اشرافیت نیست، درد مردم را درک می‌کند، کسی نیست که وعده دهد تا تنها از مردم رأی اخذ کند، دغدغه مردم و انقلاب را دارد، فرسوده و تنبل نیست، کسی است که پیشتازی و حرکت جهادی دارد.

شعبانی با بیان اینکه بی‌اعتمادی که برخی از مردم نسبت به برخی از مسئولان پیدا کرده‌اند حق دارند، گفت: باید به این مسئله توجه داشت که در حال حاضر تصمیم درست چیست، اینکه عملکرد دولت صحیح نبوده آیا می‌توان گفت که دیگر با مسائل کشور کاری نداریم، دو راه‌حل وجود دارد یک اینکه در انتخابات شرکت نکنیم که اثر آن را باید در نظر بگیریم، حداقل این است که اثری ندارد یا اینکه اثر منفی بر روی مسائل اجتماعی و سرمایه‌های عظیم دارد، اما شرکت کردن احتمال وجود اثرات مثبت را افزایش می‌دهد، لذا منطق در این شرایط می‌گوید که باید شرکت کرد.

وی گفت: ناراحتی‌ها و گله‌مندی‌های به‌حق مردم وجود دارد اما راه‌حل رفع مشکلاتی که مردم را ناراضی کرده است قهر کردن و همراهی نکردن نیست.

شعبانی اظهار کرد: کمترین اثر شرکت در انتخابات در عرصه امنیت نمودار می‌شود و ناامید کردن دشمنی است که اگر می‌گوید رأی ندهید دلسوز مردم ایران نیست بلکه این اظهار نظر از روی بغض و کینه‌‌ای است که نسبت به ملت ما دارد، در نهایت امیدوار هستیم دولتی قوی که با مردم همراهی دارد روی کار بیاید.

انتهای پیام
captcha