حضور نخبگان دانشگاهی در روشنگری انتخاب اصلح نشان از بلوغ سیاسی است
کد خبر: 3976020
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
انتخابات 1400/ 10

حضور نخبگان دانشگاهی در روشنگری انتخاب اصلح نشان از بلوغ سیاسی است

مدیر فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان به حضور قشر دانشگاهی و نخبگان جامعه برای روشنگری در آستانه انتخابات تأکید کرد و گفت: در حال حاضر در کنار ستادهای انتخاباتی ستاد دانشگاهیان در استان‌ها شکل گرفته که در راستای روشنگری برای انتخاب اصلح گام برمی‌دارند و این نشان از بلوغ سیاسی کشور ما است.

حضور نخبگان دانشگاهی در روشنگری برای انتخاب اصلح نشان از بلوغ سیاسی کشور استابوالفضل یداللهی، مدیر امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: متأسفانه در دوره قبلی انتخابات نقش‌آفرینی دانشگاهیان کمتر شد و به جای این قشر فرهیخته الگوهای سمبلیک وارد کار شدند که نتیجه آن پشیمانی خود این افراد دعوت‌کننده شد.

وی تأکید کرد: در دوره فعلی دانشگاهیان و فرهیختگان جامعه احساس وظیفه بهتری کرده تا با روشنگری‌های خود به‌ویژه برای توده مردم و قشر خاکستری به انتخابی بر مبنای اصول عقلانی و دانشی رقم بزنند.

یداللهی اضافه کرد: در حال حاضر در کنار ستادهای انتخاباتی ستاد دانشگاهیان نیز در استان‌ها شکل گرفته که در راستای روشنگری برای انتخاب اصلح گام برمی‌دارند و این نشان از بلوغ سیاسی کشور ما است.

وی تصریح کرد: قشر دانشگاهی در قالب تشکل‌های دانشجویی، بسیج دانشجویی و کارمندی و اساتید به‌صورت فعالانه حضور داشته و در قرارگاه‌های انتخاباتی خود بدون اینکه به‌صورت مصداقی از کاندید خاصی حمایت کنند به بصیرت‌افزایی و بیان روشنگری در زمینه انتخابات می‌پردازند.


بیشتر بخوانید:


مسئول امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با تأکید بر اینکه در استان همدان تنوع دیدگاهی و جریانی در بین تشکل‌ها وجود دارد، افزود: معاونت فرهنگی از همه تشکل‌های قانونی دانشگاه که مجوز فعالیت دارند حمایت می‌کند چراکه معتقد است انتخابات بهار تشکل‌هاست و اثرگذاری تشکل‌ها در این دوره‌های انتخاباتی مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های مختلف تشکل‌ها را در هیئت نظارت بررسی و به آن‌ها مجوز می‌دهیم از این‌رو با دعوت از اساتید دانشگاهی و نخبگان جامعه در اجرای برنامه‌های مختلف از جایگاه آن‌ها در روشنگری انتخابات استفاده حداکثری خواهیم داشت.

یداللهی اظهار کرد: تشکل‌ها و بسیج دانشجویی، کارمندی و اساتید دانشگاه‌ها برنامه‌های مختلفی در قالب کرسی‌های آزاداندیشی، تریبون آزاد، برگزاری جلسات معرفتی به‌صورت مجازی اجرا خواهند کرد، همچنین بسیج دانشجویی قرارگاه‌های انتخاباتی در سطح شهر تشکیل داده شده و برنامه‌های مختلفی از جمله تریبون آزاد را برای مردم شهر در نظر گرفته است.

وی به حمایت از تشکل‌های دانشجویی تأکید کرد و گفت: دانشگاه با حمایت از این تشکل‌ها به‌صورت غیرمستقیم در ایجاد شور انتخاباتی و مشارکت حداکثری مردم و روشنگری در آستانه انتخابات گام برمی‌دارد.

مسئول امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: امیدواریم مردم به حدی از بلوغ سیاسی رسیده باشند که با حضور خود در انتخابات تفکراتی که موجب سردی و بی‌اعتمادی مردم به مسئولان شده را کنار بگذارند و با انتخابی اصلح شور و اشتیاقی دیگر در جامعه رقم بزنند.

یداللهی حضور حداکثری مردم در انتخابات را تضمین‌کننده امنیت در عرصه‌های داخلی و خارجی کشور دانست و افزود: پیش‌بینی می‌شود که در دوره فعلی انتخاب بر مبنای اصول عقلانی و دانشی صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های یک کشور محسوب می‌شود، یادآور شد: اگر در جامعه‌ای سرمایه اجتماعی که همان حضور و تأیید مردم است از بین برود قطعاً پیشرفت کشور با مشکل مواجه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha