انتخابات نباید تحت تاثیر فشارهای اقتصادی قرار بگیرد
کد خبر: 3978134
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۸
انتخابات 1400/ 21

انتخابات نباید تحت تاثیر فشارهای اقتصادی قرار بگیرد

یک استاد دانشگاه در همدان با بیان اینکه مردم هوشیار باشند که انتخابات نباید به هیچ وجه تحت تأثیر فشارهای اقتصادی قرار بگیرد، گفت:خداوند در آیه 7 سوره زلزال قرآن می‌فرماید ما بابت اعمال خود باید پاسخگو باشیم، بنابراین لازم است با تفکر و حسابگرانه رأی دهیم که آثار اعمال دامن‌گیر ما نشود.

انتخابات نباید تحت تاثیر فشارهای اقتصادی قرار بگیردعلیرضا رضایی، یکی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: همه ما مردم ایران روزی تصمیم گرفتیم مستقل باشیم و روی پای خودمان بایستیم به همین علت هم تاکنون بسیار مورد دشمنی قرار گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: تمام افراد و گروه‌هایی که از این استقلال متضرر شدند و منافع آنها به خطر افتاد با تمام توان درصدد ضربه زدن به پایه‌ها و اساس این استقلال هستند.

رضایی یادآور شد: در این بین اتحاد، همدلی و همراهی مردم اساسی‌ترین سرمایه برای حفظ ایجاد و حفظ این استقلال بوده که تاکنون پیشرفت‌های زیادی را برای ما رقم زده است، در مقوله انتخابات نیز اساسی‌ترین موضوع همین اتحاد و همدلی مردم است.

وی تأکید کرد: بدون شک همه این مسائل اقتصادی و اجتماعی در جامعه حاکم شده و همه ما درگیر هستیم اما نمیتوان کوتاهی و ضعف عملکرد برخی مسئولین و همراه و همدل نبودنشان با مردم را به پای نظام و انقلاب نوشت.



این استاد دانشگاه اضافه کرد: با توکل به خدا و با اتحاد و همدلی مردم تاکنون از پس همه مسائل و مشکلاتی که دشمنان برای نظام طراحی کرده‌اند برآمده‌ایم از این پیچ سخت هم عبور خواهیم کرد.
رضایی تأکید کرد: با انتخاب یک رئیس جمهور به صورت غیرمستقیم بیش از 17 هزار مدیر ارشد استانی را انتخاب می‌کنیم، عدم حضور ما در انتخابات و یا حضور بر اساس حب و بغض که تقوا و امانت داری را رعایت نکنیم نتیجه آن به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم در تمام ابعاد جامعه تاثیرگذار خواهد بود.

وی یادآور شد: خداوند در قرآن می‌فرمایند « فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ پس هر کس به قدر ذره‌ای کار نیک کرده باشد (پاداش) آن را خواهد دید.» (زلزال / 7) و ما بابت این اعمال باید پاسخگو باشیم، بنابراین لازم است با تفکر و حسابگرانه عمل بکنیم که آثار اعمال دامن‌گیر ما نشود.

این مدرس دانشگاه به انتخاب درست و متفکرانه تاکید کرد و گفت: در صورتی که انتخابی درست داشته باشیم این انتخاب مقدمات و شرایط ظهور را فراهم می‌کند و سبب تعجیل در فرج امام زمان می‌شود که جامعه‌ای سرشار از صلح و دوستی در گرو انتظار ایشان است.

رضایی اضافه کرد: در حدیثی از امام جعفر صادق(ع) داریم شخصی خدمت ایشان می‌رسند و می‌گویند که بین دو حاکم در تردید هستم، امام می‌فرمایند عادل، صادق، فقیه و باتقواتربن آنها را انتخاب کن، این شخص می‌گوید اگر به تشخیص نرسیدم چه، امام می‌فرمایند ببین افراد متدین به کدام عالم متمایل هستند، بنگر ببین مخالفین آئین شما چه کسانی را می‌پسندند، او را انتخاب نکن.

وی در بخش دیگری از سخنانش به رعایت اخلاق فردی و حرفه‌ای در رویارویی با رقبا تاکید کرد و گفت: رعایت صداقت، تقوا و پرداختن به برنامه‌ها و اهداف دقیق راه را برای انتخاب اصلح باز می‌کند.

این مدرس دانشگاه گفت: بزرگترین سرمایه و پشتیبان و عامل حفظ و رشد همیشگی این نظام اعتماد مردم بوده است، مسئولین پرچم‌داران نظام هستند بنابراین صداقت و تقوای مسئولین برای مردم بیشتر از تخصص و توانمندی آنها در اجرا مهم است اگر مسئولین شعارهایی دهند که امکان عملیاتی کردن آنها نباشد قطعا اعتماد مردم از بین خواهد رفت که با این اتفاق سرمایه مهمی از کشور ساقط می‌شود که خسارت‌های جبران ناپذیری به کشور وارد خواهد شد.

انتهای پیام
captcha