مردم مرد عمل می‌خواهند نه مسئول شعارگو / کاندیداها برنامه‌هایی که ظرفیت اجرایی شدن دارد ارائه کنند
کد خبر: 3976264
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
انتخابات 1400/ 9

مردم مرد عمل می‌خواهند نه مسئول شعارگو / کاندیداها برنامه‌هایی که ظرفیت اجرایی شدن دارد ارائه کنند

معاون دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان با بیان اینکه کاندیداها برنامه‌هایی که ظرفیت لازم را برای اجرایی شدن دارد، ارائه کنند، تأکید کرد: متأسفانه مردم به‌واسطه شعارهایی که عملیاتی نشد اعتماد خود را به مسئولان از دست داده‌اند، اکنون مرد عمل می‌خواهند.

مردم مرد عمل می‌خواهند نه مسئول شعارگوحجت‌الاسلام سیدصدرالدین محمودی، مدرس دانشگاه آزاد همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه همه ملت ایران از مسئولان شعارگو گلایه‌مند هستند، اظهار کرد: متأسفانه مردم به واسطه شعارهایی که عملیاتی نشد اعتماد خود را به مسئولان از دست داده‌اند، اکنون مرد میدان می‌خواهند.

وی با بیان اینکه کاندیداها باید از شعار، بحث‌ها و جدال حاشیه‌ای خارج و به ارائه برنامه‌های عملیاتی خود بپردازند، گفت: متأسفانه وعده‌های دروغین مسئولان گذشته، مردم را بی‌اعتماد و جامعه را دچار سستی کرده است، بنابراین لازم است کاندیداها برنامه‌هایی که ظرفیت لازم را برای اجرایی شدن دارد، ارائه کنند.

مشکلات کشور لاینحل نیست

محمودی ادامه داد: این‌طور نیست که مشکلات همیشگی و لاینحل باشد، کشور ما با منابع انسانی و معادن غنی، امکانات و اختیارات زیادی در دست مسئولان قرار می‌دهد، فقط مدیریت شایسته مسئولان را می‌طلبد تا با یک تیم مدیریتی قوی در حوزه اقتصاد مقاومتی و تولید تذکرات رهبر را سرلوحه کار خود قرار دهند و با کار و تلاشی مضاعف در جهت رفع مشکلات مردم برآیند.


بیشتر بخوانید:


وی با بیان اینکه قوه مجریه در مباحث اجرایی کشور اختیارات زیادی دارد، افزود: بنابراین لازم است مردم با حضور حداکثری سرنوشت خودشان را تعیین و رسانه‌های دشمن را که تبلیغات گسترده‌ای برای عدم حضور مردم در انتخابات دارند مغلوب کنند.

مدرس دانشگاه آزاد اسلامی همدان با بیان اینکه حضور در انتخابات رأی به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب است، یادآور شد: اگر حضور مردم کم‌رنگ شود نشان از ایجاد زاویه بین مردم و حکمران جامعه است و این مبحث در حوزه بین‌المللی جایگاه کشور را متزلزل خواهد کرد و روزنه امید را برای دخالت دشمنان باز می‌کند.

تقویت تولید؛ اولین گام رئیس جمهور جدید

محمودی بیان کرد: مردم با حضور خود در حقیقت کاستی‌های موجود در کشور را به پای انقلاب نمی‌گذارند و سیلی محکمی به دشمنان خواهند زد تا دندان طمع خود را از این کشور دور کنند.

وی اضافه کرد: این یک واقعیت است که اگر ما با تدبیر در انتخابات شرکت نکنیم قطعاً کسان دیگری هستند که به جای ما رأی دهند و چه بسا انتخاب آن‌ها نواقص و کاستی‌هایی داشته باشد و زندگی همه ما را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین لازم است همه ما با تدبیر خاص در انتخابات شرکت و دیگران را نیز به این امر ترغیب کنیم.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه نمی‌توان کل عملکرد رؤسای جمهور قبلی را تکذیب کرد، افزود: رئیس‌جمهور جدید باید به تکمیل پروژه‌های دوره‌های قبلی همت کند و با وجود این تحریم‌ها، ضمن تقویت تولید برای حل مشکلات اقتصادی تلاش کند، در صورت تقویت تولید اشتغال ایجاد، مشکل ازدواج جوانان حل و در پی آن سایر مشکلات جامعه نیز حل می‌شود.

عدم حضور در انتخابات حق نظردهی در آینده را از مردم سلب می‌کند

یعقوب محمدی‌فر، رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان نیز در گفت‌وگو با ایکنا با بیان اینکه جمهوری به مفهوم حضور مردم در صحنه‌ها و لایه‌های مختلف جامعه و تعیین سرنوشت کشور است، اظهار کرد: یکی از عرصه‌های مهم تعیین سرنوشت کشور و حضور مردم در جامعه همان انتخابات است وقتی کسی در این عرصه شرکت نمی‌کند قطعاً در آینده نمی‌تواند نسبت به تصمیمات مختلف در کشور اظهارنظر کند.

وی تأکید کرد: متأسفانه در شرایط فعلی برخی تصور می‌کنند که نظرات آن‌ها نمی‌تواند در روند انتخابات تأثیرگذار باشد این همان دلیل عدم حضور آن‌ها در انتخابات خواهد بود که نیاز به آسیب‌شناسی جدی دارد.

محمدی‌فر اظهار کرد: پایه‌های یک نظام جمهوری مردم هستند اگر مردم بخواهند از تعیین سرنوشت یک جمهوری کنار بروند عواقبی سخت برای آن کشور رقم خواهد خورد.

وی یادآور شد: بنابراین لازم است مردم در صحنه حاضر شده و بین اصلح و اصلح‌تر فردی را انتخاب کنند که هم در آینده کشور خود سهیم باشند و هم پایه‌های نظام جمهوری اسلامی را تقویت کنند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا تأکید کرد: این انقلاب با جانفشانی مردم شکل گرفته است، بنابراین مسئولان نظام نیز باید با استفاده از نظرات مردم و همچنین جمع عقلایی کشور را به جایگاه مناسبی در بین‌الملل سوق دهند.

وی با تأکید بر اینکه در سیاست خارجه هیچ دوست و رفیقی وجود ندارد، افزود: در دنیای کنونی هر کشور از روابط خارجه خود فقط در پی کسب منافع ملی خود است اما متأسفانه در کشور ما هنوز راجع به سیاست خارجه به اجماع کافی نرسیده‌ایم.

محمدی‌فر در پایان تأکید کرد: خطوط سیاست خارجه در کشور باید منافع ملی باشد نه منافع گروهی و فردی که اگر این خط قرمز رعایت شود قطعاً بسیاری از مشکلات کشور مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام
captcha