مردم از دیدگاه قرآن کریم در تعیین سرنوشت خود مسئول هستند
کد خبر: 3973799
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۱
انتخابات 1400 / 3

مردم از دیدگاه قرآن کریم در تعیین سرنوشت خود مسئول هستند

معاون امور فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا همدان با تأکید بر اینکه در آیات قرآن آمده است خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه خودشان بخواهند، اضافه کرد: بنابراین از دیدگاه قرآن مردم در تعیین سرنوشت خود مسئول هستند.

مردم در تعیین سرنوشت خود مسئول هستندعلی‌اکبر عروتی موفق، معاون امور فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: مقبولیت و آرای مردمی یکی از پایه‌های مهم نظام‌های مردم‌سالار و نظام‌های بر پایه دموکراسی است بنابراین این فاکتور در نظام جمهوری اسلامی هم امری بسیار مهم تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: در نظام‌های مردم‌سالار، مردم در لایه‌های مختلف جامعه حضور یافته و جامعه خود را مدیریت می‌کنند که یکی از این عرصه‌ها شرکت در انتخابات است.

عروتی با تأکید بر اینکه مردم در طی این 42 سال گذشته در همه دوره‌های انتخاباتی حضور آگاهانه داشته‌اند، افزود: رئیس‌جمهوری که با چهل درصد رأی مردم انتخاب می‌شود نسبت به رئیس‌جمهوری که با 70 درصد مشارکت مردم انتخاب می‌شود قدرت و صلابت بیشتری در جامعه خواهد داشت و جایگاهش در عرصه‌های ملی و بین‌المللی متفاوت خواهد بود.

وی تأکید کرد: بنابراین شرکت در انتخابات یک وظیفه اجتماعی است چراکه ما می‌خواهیم جامعه‌ای پویا و البته سرافرازی در بین‌الملل داشته باشیم.

معاون امور فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا با تأکید بر مشارکت حداکثری، آگاهانه و مسئولانه گفت: ما باید انتخابی اصلح برای نظام اسلامی داشته باشیم تا دولتی شکل بگیرد که به بالندگی انقلاب کمک کرده و بستر لازم برای تحقق تمدن اسلامی را فراهم کند.

عروتی با تأکید بر اینکه در آیات قرآن آمده است خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه خودشان بخواهند، اضافه کرد: بنابراین از دیدگاه قرآن مردم در تعیین سرنوشت خود مسئول هستند.

معاون امور فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا ادامه داد: در آیات دیگری در قرآن کریم داریم که ما پیامبران را فرستادم مردم باید برپا دارنده عدالت باشند، این آیه به نقش مردم در ایجاد عدالت از طریق انتخابی اصلح تأکید دارد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha