هماهنگی بین قوای سه‌گانه؛ راهکار حل مشکلات کشور
کد خبر: 3977977
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۵
انتخابات ۱۴۰۰/ ۱۹

هماهنگی بین قوای سه‌گانه؛ راهکار حل مشکلات کشور

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد همدان با بیان اینکه مشکلات کشور زمانی رخ نشان می‌دهد که ناهماهنگی بین قوای سه‌گانه پیش می‌آید، اظهار کرد: لازمه حل مشکلات کشور هماهنگی بین قوای سه‌گانه است.

جمعه / ضمانت اجرایی برای وعده‌های کاندیداها وجود داشته باشدعباس صالحی، مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه آزاد همدان، در گفت‌وگو با ایکنا، از همدان با بیان اینکه ناهماهنگی بین قوای سه‌گانه نیروها را تحلیل و حاشیه پردازی رخ می‌دهد، اظهار کرد: در حال حاضر انقلاب در حال پوست‌اندازی است به عبارتی انقلابیون کم‌کم از رده خارج و جوانان نسل‌های جدید جای آن‌ها را می‌گیرند بنابراین لازم است مسئولین از مردم فاصله نگیرند و ارزش‌های انقلاب به خوبی به نسل جدید منتقل شود.

وی یادآور شد: دولت‌هایی که بر سر کار می‌آیند در دور اول به خوبی کار می‌کنند اما دور دوم کارایی آن‌ها از بین می‌رود، اگر دولت‌ها به همان سرعت و شتابی که در دور اول کار می‌کنند در دور دوم هم پیش بروند و هماهنگی خود را با سایر قوا حفظ کنند قطعاً بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

صالحی تأکید کرد: مردم ما انسان‌هایی شریف هستند اگر دولتی عملکرد ضعیفی دارد و در پی آن مشکلات بسیاری دامن‌گیر مردم می‌شود حداقل پای صحنه بیایند و از مردم معذرت‌خواهی کنند نه اینکه پشت تریبون بگویند ما هم از گرانی بنزین اطلاعی نداشتیم صبح روز جمعه مانند سایر مردم متوجه شدیم، این شیوه نوعی توهین به شعور مردم است و روح و روان مردم ما از این رفتارها آسیب دیده‌اند.

وی اظهار کرد: باید برای شعارهایی که کاندیداها ارائه می‌کنند و وعده‌هایی که به مردم می‌دهند ضمانت اجرایی وجود داشته باشد و شورایی فراقوه‌ای در کشور تشکیل شود که به شعارها و وعده‌های کاندیدای موردنظر پس از پیروزی‌اش در انتخابات رسیدگی و مطالبات مردم را پیگیری کند. وعده‌ها و شعارهایی که پس از چند سال محقق نمی‌شوند به اعتماد مردم به مسئولان و در پرتو آن به نظام آسیب می‌زند.

رأی مردم در تشکیل دولت دینی حرف اول را می‌زند

صالحی ادامه داد: متأسفانه دولت حاضر با کلید حل مشکلات مردم آمده بود که دیدیم مردم چگونه زیر چرخ‌های اقتصاد له شدند و با بی‌تدبیری‌های مختلف زندگی آن‌ها آسیب خورد.

وی با تأکید بر اینکه دوره فعلی دوره تنش نیست، افزود: امیدواریم با آمدن دولت جدید تنش‌های موجود در میان قوای سه‌گانه حل و دولت با پتانسیل و کابینه جوان به سمت حل مشکلات مردم گام بردارد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در عرف جهانی دولتی که بر اساس رضایت مردم روی کار می‌آید مشروعیت اعمال قدرت بیشتری را دارد، افزود: جمهوریت کشور ما در کنار اسلامیت قرار دارد چراکه یک دولت دینی قرار است تشکیل شود بنابراین رأی مردم در تشکیل این دولت دینی حرف اول را می‌زند.

وی به حضور مردم در سال 1400 در انتخابات تأکید کرد و گفت: امسال حضور مردم در انتخابات اهمیتی مضاعف دارد چراکه چهل سال از عمر انقلاب می‌گذرد و انقلاب در حال پوست‌اندازی بوده و نیاز هست خون جدیدی در پیکره انقلاب تزریق شود.

صالحی اظهار کرد: با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است که ادامه نظام جمهوری اسلامی تضمین می‌شود، در حال حاضر کشور در بحران ناکارآمدی مسئولان قرار گرفته اگر بحران مشروعیت نیز ایجاد شود قطعاً مشکلات جدی برای کشور رخ خواهد داد. در صورتی که شعارهای کاندیداها عاقلانه‌تر و عملی‌تر باشد قطعاً اعتماد مردم را جلب و تب انتخاباتی ایجاد خواهد شد و مردم نیز رغبت بیشتری برای حضور در انتخابات خواهند داشت.

این استاد دانشگاه در پایان با انتقاد بر شیوه برگزاری مناظرات گفت: متأسفانه شکل مناظرات بر محتوایش چیره شد، وقت بسیار اندکی برای ارائه برنامه‌های کاندیداها در نظر گرفته شده و کاندیداها به کلی‌گویی پرداختند.

انتهای پیام
captcha