حضور مردم در انتخابات؛ ضمانت‌کننده اقتدار کشور در مقابل دشمنان
کد خبر: 3974321
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۷
انتخابات 1400 / 4

حضور مردم در انتخابات؛ ضمانت‌کننده اقتدار کشور در مقابل دشمنان

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه حضور مردم در انتخابات ضمانت‌کننده نظام در برابر دشمنان خواهد بود، بیان کرد: حضور اقشار مختلف مردم در انتخابات یک وظیفه همگانی بوده و وابسته به جناح و گروه خاصی نیست.

حضور مردم در انتخابات؛ ضمانت کننده اقتدار کشور در مقابل دشمنانحجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: حضور اقشار مختلف مردم در انتخابات یک وظیفه همگانی بوده و وابسته به جناح و گروه خاصی نیست.

وی ادامه داد: با حضور حداقلی مردم در انتخابات دشمنان برای ایجاد مشکلات بهانه‌جویی خواهند کرد و از این فرصت برای صدمه زدن به کشور سوءاستفاده می‌کنند.

فلاحی یادآور شد: پشتوانه نظام رأی مردم در انتخابات است اگر این پشتوانه به‌واسطه حضور اندک مردم در صحنه انتخابات ضعیف شود قطعاً کشور آسیب‌پذیر شده و کشورهای دیگر در مسائل بین‌المللی کشورمان را تحت فشار قرار خواهند داد.

وی تأکید کرد: تمامی کاندیداها از مرحله تأیید شورای نگهبان عبور کرده‌اند و صلاحیت لازم را دارند. بنابراین، در این عرصه از زمان، مهم حضور مردم در انتخابات و پس از آن نیز انتخاب گزینه اصلح‌تر است.

فلاحی با اشاره به اینکه همواره در طول تاریخ انقلاب اسلامی میزان مشارکت مردم در انتخابات بیش از 50 درصد بوده است، افزود: تنها در سال 98 میزان مشارکت به 45 درصد رسید که آن هم نتیجه بی‌تدبیری‌های دولت و ایجاد مشکلات مختلف برای مردم بوده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امیدواریم با حضور حداکثری مردم در انتخابات جایگاه کشور را در منطقه با ثبات کنیم تا هیچ نگاه چپی به کشورمان رخ ندهد.

فلاحی گفت: پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که مردم حتماً در انتخابات شرکت و مشارکت بیش از 50 درصدی را رقم خواهند زد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دو شاخصه اصلی که یکی رئیس جمهور باید داشته باشد، بیان کرد: تخصص در وهله اول و تقوا در وهله دوم از جمله اصول و شاخصه‌هایی است که یک حاکم باید داشته باشد، اگر حاکمی تخصص داشته باشد اما تقوا نداشته باشد حکومت را به منجلاب فساد تبدیل می‌کند.

وی گفت: همچنین رئیس‌جمهور باید دارای بینش سیاسی باشد، داشتن این مهم با پشتوانه علم و تقوا باعث مدیریت درست جامعه می‌شود؛ خودباختگی و حس بی‌هویتی مصادیقی از نداشتن این بینش سیاسی است.

انتهای پیام
captcha