فرقه‌های انحرافی مهدویت طعمه‌های خود را چگونه انتخاب می‌کنند
کد خبر: 4031639
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۸

فرقه‌های انحرافی مهدویت طعمه‌های خود را چگونه انتخاب می‌کنند

حجت‌الاسلام شیری، کارشناس حوزه مهدویت با اشاره به اینکه دشمن برای گمراهی هر قشری از ابزار و شیوه‌های خاصی استفاده می‌کند به تشریح برنامه فرق انحرافی مهدویت درباره قشرهای مختلف مردم پرداخت.

سعید شیری کارشناس حوزه مهدویت استاد حوزه علمیهحجت‌الاسلام سعید شیری، مدرس حوزه علمیه شهرستان ملایر و کارشناس حوزه مهدویت، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با تأکید بر اینکه دشمن برای همه قشرها نقشه و برنامه ویژه‌ای دارد و این‌گونه نیست که برای گروهی طرح و توطئه‌ای نچیند، اظهار کرد: در قرآن کریم نیز شیطان با جدیت می‌گوید که همه انسان‌ها را فریب می‌دهم و استثنا نمی‌بینم مگر کسانی که مخلص هستند که این افراد مخلص شامل ائمه اطهار و ائمه الهی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دشمن برای گمراهی هر قشری از ابزار و شیوه‌های خاصی استفاده می‌کند، افزود: به عنوان نمونه مسیحیت تبشیری طعمه‌های خود را از میان افرادی انتخاب می‌کنند که متدین و مذهبی نیستند مانند دختران بدحجاب و ... سپس با صحبت و وعده و وعید آنها را مسیحی می‌کنند. برخی از دانشجویان و برخی از معتادان جامعه هدف این گروه هستند که آموزه‌های مسیحیت را به آنها می‌آموزند، مسیحیت تبشیری اقلیتی در مسیحیت است که تبلیغات خود را به این شیوه انجام می‌دهند.

شیری با بیان اینکه وهابیت جامعه هدف خود را از میان افراد فقیر انتخاب می‌کند، افزود: این افراد کسانی هستند که به آنها ظلم شده و یا از نظر مادی در فقر به سر می‌برند و معمولاً هم انسان‌های باسوادی نیستند. متأسفانه مواردی از اهل سنت و معدودی از شیعیان بوده‌اند که طعمه این وهابیون شده‌اند. ابتدا با آنها به‌گونه‌ای صحبت می‌کنند که به آنها ظلم شده و سپس خود را طرفدار مظلوم جلوه می‌دهند و بعد می‌گویند با وجود محدودیت‌هایی که شما دارید باز هم نظام مخالفت‌هایی با شما دارد.


بیشتر بخوانید:


مدرس حوزه علمیه ملایر گفت: دشمن در مبحث مهدویت فرق انحرافی را ایجاد کرده که عموماً جامعه هدف این افراد اقشار مذهبی هستند. قشر مؤمنی که دعای عهد و ندبه می‌خوانند. قشری که منتظر امام زمان(عج) است که این فرق انحرافی با شگردهای خاصی که دارند می‌خواهند قشر مذهبی را از هدف اصلی مهدویت که مبارزه با ظلم و استکبار و تلاش برای امید و پویایی است دور کنند. این فرق انحرافی اهداف اصلی مهدویت را به حاشیه می‌برند و علائم ظهور را با یک سری اتفاقات خاص تطبیق می‌کنند، مدعیان دروغین درست می‌کنند و این مدعیان یکدیگر را تکذیب می‌کنند و هر یک خود را به حق می‌دانند و در نتیجه انسان‌های مؤمن و مذهبی را به جان یکدیگر می‌اندازند.

کارشناس حوزه مهدویت یادآور شد: مهم‌ترین شیوه‌هایی که این افراد به کار می‌گیرند این است که به شدت عقل گریز و به شدت عالم گریز هستند. معمولاً انسان‌ها را از مباحث عقلی دور می‌کنند و برای اینکه این افراد برای پاسخ دادن به سؤالات خود به علما و متخصصان امر مراجعه نکنند ابتدا عالمان را می‌کوبند و آنها را عالم گریز می‌کنند.

شیری در بخش دیگری از سخنانش گفت: در رابطه با همه فرقه‌ها نمی‌توان گفت آنها گروه هدف خود را در جلسات خانگی و هیئت‌های زنانه جذب می‌کنند. در مبحث مهدویت فرق انحرافی مختلفی وجود دارد اما در یک قسمت که مربوط به مدعیان دروغین مهدویت هستند، به ویژه مدعیان ارتباط با ولی‌عصر این‌ها به روضه‌های خانگی ورود پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: در برخی از این جلسات خانگی دیده شده که زنانی مدعی شده‌اند که من همسر امام زمان(عج) هستم مواردی از این‌ها اکنون در زندان هستند و متأسفانه از احساسات پاک بسیاری از زنان سوء‌استفاده می‌کنند چراکه معمولاً زنان بسیار با احساس‌تر از مردان هستند. به عنوان نمونه فردی مدعی می‌شود که همسر امام است و از این طریق پول‌ها و طلاهای بسیاری را از زنان می‌گیرد و می‌گوید این‌ها را به امام زمان می‌دهم تا قیام کند و اسلحه تهیه کند و یا می‌گوید می‌خواهم با این پول‌ها کار فرهنگی انجام دهم. متأسفانه در مبحث مهدویت خرافات بین روضه‌های زنانه بسیار است که برخی از این‌ها از طریق دشمن و برخی نیز از طریق افرادی باانگیزه‌های خاص مطرح می‌شود گاهی هم ریشه در جهل افراد مختلف دارد.

شیری در پایان تأکید کرد: برای مبارزه با این افراد باید مطالعات دینی خود را بالا ببریم و به منابع دست اول و قوی در این زمینه مراجعه کنیم. ادعیه و دعاهایی که در زمینه مهدویت هست را بخوانیم و معانی آنها را درک کنیم و از خداوند بخواهیم که ما را در مسیر حق قرار دهد. همچنین شرح و تفسیر ادعیه را هم بخوانیم. یکی از راهکارهای مهم مبارزه با این گروه‌ها این است که به محض اینکه شبهه و سؤالی مطرح شد سریع به علمای راستین و متخصصان امر مراجعه کنند چراکه اسلام دین حق است و هیچ شبهه‌ای را بی‌پاسخ نمی‌گذارد. قرآن کریم در این باره می‌فرماید سخنی که از طریق گروه‌های فاسق مطرح می‌شود حرف آنها را بپذیر تحقیق کن و پاسخی برای آن داشته باشد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha