لزوم رجعت برخی در آخرالزمان چیست؟
کد خبر: 3958625
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۶
بررسی سلسله شبهات مهدویت/ 6

لزوم رجعت برخی در آخرالزمان چیست؟

کارشناس حوزه مهدویت به لزوم رجعت گروهی از مردم در آخرالزمان پرداخت و الگو قرار دادن عاقبت رجعت شوندگان را از دیگر فواید رجعت برشمرد.

لزوم رجعت برخی در آخرالزمان چیست؟حجت‌الاسلام سعید شیری، استاد حوزه علمیه شهرستان ملایر، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، به فلسفه رجعت اشاره کرد و گفت: رجعت گروهی از مؤمنان خالص و گروهی از ظالمان معجزه‌ای است از طرف حضرت عیسی(ع) چراکه حضرت عیسی وزیر حضرت حجت(عج) در آخرالزمان است و با توجه به اینکه معجزه حضرت عیسی دمیدن روح در بدن مردگان بوده، ایشان در زمان ظهور نیز در جسم گروهی می‌دمد و آن‌ها را زنده می‌کند.

وی ادامه داد: گروه بسیاری از مردم جهان مسیحی هستند که با دیدن این معجزه از طرف حضرت عیسی هم به واقعی بودن ایشان ایمان می‌آورند و هم به حقانیت حضرت مهدی(عج) و حکومت عدالت‌خواه ایشان روی می‌آورند.

شیری الگو قرار دادن عاقبت رجعت شوندگان را از دیگر فواید رجعت برشمرد و گفت: در بسیاری از روایات داریم که گروهی همچون اصحاب کهف، عمار، سمیه و... در زمان ظهور زنده می‌شوند که با الگو قرار دادن ویژگی‌های این افراد می‌توان از یارهای امام زمان(عج) بود و آن‌ها را الگوی خود قرار دهیم تا زمینه‌ساز ظهور باشیم.

این مدرس حوزه علمیه ملایر عبرت‌گیری از عاقبت ظالمان را از جمله فواید رجعت برشمرد و گفت: وقتی در آخرالزمان مردم با چشم خودشان عاقبت ظالمان را ببینند که افرادی همچون شمر، یزید، صدام و... به دنیا بازگشته و مورد بازخواست حکومت مهدی(عج) قرار می‌گیرند قطعاً در برپایی حکومت عدالت‌خواه حضرت حجت(عج) مؤثر بوده و باعث می‌شود مردم از عاقبت ظالمان عبرت بگیرند.

شیری ادامه داد: زنده شدن برخی از مردگان در آخرالزمان حکومت حضرت حجت(عج) را در میان مدعیان دیگر اثبات خواهد کرد چراکه در زمان حکومت ایشان احکام الهی به حدی به فراموشی سپرده می‌شود که عده زیادی در مقابل حضرت می‌ایستند که با رجعت افراد صالح همچون سلمان و عمار و... به حقانیت حکومت ایشان گواهی می‌دهند.

وی در پایان گفت: امام صادق(ع) به افرادی که معترض‌اند که چرا ما در زمان عدالت حضرت حجت(عج) به دنیا نمی‌آییم و این خلاف عدالت است می‌فرمایند با توجه به اینکه رجعت اتفاق می‌افتد و گروهی از افراد صالح در زمان ظهور زنده می‌شوند بنابراین انسان می‌تواند زندگی صالحان را در دنیا پیشه قرار دهد و در زمان ظهور زنده شده و حکومت حضرت حجت(عج) را درک کنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha